​Els empresaris de la Garrotxa, el Ripollès, Osona i l’Alt Empordà reclamen la variant d’Olot

Setze entitats de la patronal gironina han signat un manifest que dona suport a qualsevol acció que impulsi l’obra | Exigeixen que es treballi per desencallar la situació d’una vegada per totes i segueixen defensant el desdoblament

Entrada a Olot des de l'Hostal del Sol.
Entrada a Olot des de l'Hostal del Sol. | Martí Albesa
Redacció
24 de juliol del 2017
Actualitzat a les 19:45h
Unió de forces entre els empresaris de la Garrotxa, el Ripollès, Osona i l’Alt Empordà per desencallar la situació de la variant d’Olot. Exigeixen que es tiri endavant amb urgència tant la via de la capital garrotxina com la de les Preses, especialment preocupa l’encaix entre les dues al seu pas per l’Hostal del Sol, tram que depèn de l’estat espanyol. Per aquestes raons demanen que s’encarregui ja l’estudi informatiu i d’impacte ambiental de la variant olotina, un tràmit que ja s’ha posat en marxa a les Preses.
 
“Si que és veritat que l’estudi ja s’ha adjudicat a les Preses, però amb un termini lluny de tenir el projecte executiu. I estem preocupats perquè la solució de la variant d’Olot que passaria per un túnel té una durada llarga de tres o quatre anys, ja que encara no s’ha començat a foradar”, assegura el representant de la cambra de comerç de Girona, Josep Santandreu.
 
Les quatre comarques han presentat un manifest impulsat pel Cercle Euram Garrotxa que segueix defensant la via desdoblada des de la sortida de Bracons. També mostra la preocupació pel calendari de les obres i demana que el tram entre Besalú i Banyoles sigui també de doble carril. “Una petita part de la població dels quatre territoris implicats està impedint tenir una via moderna i preparada pel futur”, ha afirmat el president d’Euram Garrotxa, Òscar Rodríguez, que també ha assenyalat l’alcalde de la Vall d’en Bas, Lluís Amat, com un dels principals opositors al desdoblament.
 
Aquest és el segon manifest que presenta Euram Garrotxa respecte a la variant, el primer va ser l’any passat i va aconseguir que la Generalitat prioritzés les dues variants garrotxines, però l’únic pas fet des de l’òrgan català ha estat l’adjudicació de l’estudi informatiu a les Preses i una primera idea d’un sol carril.