12
de juliol
del
2017
Actualitzat
a la
13:58h
#SesiónDeControl@TeresaJorda, de @Esquerra_ERC, pregunta a @idlserna qué va a hacer para mejorar la N-260 en el tramo Ripoll-Puigcerdà pic.twitter.com/Cge5L9j36Y
— Congreso (@Congreso_Es) 12 de juliol de 2017
Teresa Jordà, diputada del Grup Parlamentari d'Esquerra Republicana, ha preguntat aquest matí al ministre de Foment, Íñigo Joaquín de la Serna, quines actuacions té previstes el govern central per millorar la seguretat al tram de la carretera N-260 entre Ripoll i Puigcerdà. "No estic segura que vostè i el seu ministeri estiguin al corrent que aquesta és una de les carreteres més perilloses de l'Estat", ha recriminat Jordà al ministre, abans de preguntar per si el govern té pensades accions concretes sobre aquest tram en concret.
Després que el ministre hagi respost que els projectes en aquesta zona es centren fonamentalment a millorar el pas per la collada de Toses i suprimir la travessa de Ribes de Freser per reduir el temps de recorregut i la forma i amplada de la carretera, Teresa Jordà li ha demanat que es deixés de tantes paraules i passés als fets.
Jordà ha seguit posant de manifest la perillositat de la N-260 en el tram del Ripollès amb diferents dades. Ha explicat que 5 trams d'aquesta carretera estan catalogats entre els 50 de major risc de tota la xarxa estatal, i que més de la meitat dels accidents que es produeixen a la comarca són en el pas d'aquesta via per el Ripollès.
La diputada republicana ha seguit: "lamentablement, està clar que les seves prioritats són altres. És més important per vostès rescatar projectes faraònics com les radials de Madrid o fer passar l'Eix Mediterrani per la platja de la capital i no donar-li un traçat paral·lel al mar, per exemple, que no pas oferir unes condicions de mobilitat segures als usuaris de la N-260."
De la Serna ha acabat la intervenció explicant algunes de les actuacions que el govern espanyol està realitzant a les comarques gironines i ha dit que estan treballant en diferents projectes per la via esmentada, així com en millores en la senyalització i en els sistemes de contenció.