Unió de Pagesos critica problemes per circular amb tractors i maquinària agrària a la C-17

El sindicat denuncia que el Govern cada vegada els posa més traves per a la circulació

per Aida Morales , 1 de juny de 2017 a les 08:50 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 1 de juny de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El sindicat Unió de Pagesos ha traslladat al subdirector general d’Explotació Viària del Departament de Territori, Albert Gómez, i la cap de la secció d’Explotació del Servei Territorial de Carreteres de Barcelona, Maria Herruzo, les problemàtiques que estan tenint diversos pagesos a Catalunya per circular amb vehicles i maquinària agrària en diverses carreteres. Entre aquestes, per exemple, hi ha la C-17, en diversos punts que discorren per Osona.

En total, sl sindicat ha reclamat que el Govern resolgui la mobilitat agrària a la C-15, des d’Olèrdola (l’Alt Penedès) fins a Igualada (l’Anoia) i que continua, com a C-37, fins a Sant Salvador de Guardiola (el Bages); a la C-37, ronda sud d’Igualada (l’Anoia); a la C-25, en el camí vell de Rajadell (el Bages); a la C-16, a Puig-reig (el Berguedà), i la C-31, l’autovia de Castelldefels, en el tram del Prat de Llobregat (el Baix Llobregat). A les comarques de Girona  a la C-35, especialment en el tram entre Maçanet de la Selva i Vidreres (la Selva), i a la C-66, en el tram de Besalú a Olot (la Garrotxa). Per acabar, a les comarques de Tarragona, a l’autovia C-14 Reus (el Baix Camp)- Alcover (l’Alt Camp), i a la C-51, en el tram del coll de Santa Maria fins a la Bisbal del Penedès (l’Alt Camp i Baix Penedès).


Ja fa quatre anys que Unió de Pagesos va iniciar la campanya "No ens barreu el pas", després de detectar un augment de traves en la circulació de maquinària agrària, a causa de la manca de vies de servei, així com al risc per a la pagesia de circular en vies que no estan ben condicionades. Tot això, ha denunciat el sindicat, dificulta l’accés a les finques i, en alguns casos, obliga els pagesos a haver de circular per nuclis urbans o polígons industrials. Tota una sèrie de factors que obliguen a buscar trajectes alternatius, amb més costos i un augment del perill per a la circulació ja que, en molts casos, els tractors van per vies estretes, amb revolts pronunciats i poca visibilitat. 

 

Participació