La plataforma d'usuaris lamenta la «manca de voluntat» del Govern per millorar el tren

Perquè no ens fotin el tren proposa allargar el recorregut d'alguns serveis, reordenar horaris i que Centelles sigui una parada en els trajectes semidirectes

Redacció
25 de maig del 2017
Actualitzat el 26 de maig a les 7:23h
Un comboi sortint de l'estació de Manlleu
Un comboi sortint de l'estació de Manlleu | Adrià Costa
La plataforma Perquè no ens fotin el tren lamenta "la manca de voluntat" del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya per millorar la línia R3. Tal com expliquen en un comunicat, el passat febrer es van reunir amb el departament per parlar del document sobre la racionalització dels horaris i el servei, i sobre la moció que han anat aprovant diferents ajuntaments. Concretament, una cinquantena de consistoris d'Osona, el Ripollès, la Garrotxa i la Cerdanya han aprovat aquesta moció per unanimitat.

Durant la reunió es van proposar algunes millores que el Secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, els ha contestat per carta.  El departament "s’ha negat a impulsar cap de les millores justificant-se en l’incompliment de les inversions d’Adif, recordant-nos que la competència d’oferir un bon servei és de Renfe". Aquestes són les propostes de la plataforma:

- Allargar el recorregut

Demanen que s’allargui el recorregut d’alguns trens que ara acaben el trajecte a Granollers, La Garriga o Vic (es proposa que ho facin a La Garriga, Vic o Ripoll, respectivament); o que es resolguin aspectes com el fet que el tren que surt a primera del matí de Ripoll, quan puja el vespre des de Vic pugui recollir passatgers, ja que ara puja sense parar a les estacions.

- Reordenar horaris

La plataforma també demana que es reordenin alguns horaris i que la composició dels trens s'adeqüi a la quantitat d'usuaris. Posen d'exemple que el tren que surt de Vic a les 6.46 en direcció l'Hospitalet, o a la inversa, els de les 13.54 o 16.54, "van sempre amb un munt de gent dreta". En aquest punt, Territori apunta que s'està treballant en una proposta de reconfiguració del conjunt dels horaris dels serveis de Rodalies.

- Centelles, parada de referència d'Osona sud

També insisteixen en la necessitat que els trens semidirectes també a Centelles, "perquè estem parlant de l’estació de referència a Osona Sud i no hi ha sistemes de transport públic alternatius".