Caprabo introdueix nous productes de proximitat a Osona i el Ripollès

La companyia preveu un augment del 15% en la venda d'aquests productes respecte l'any anterior

per Erik Marin, 24 de juliol de 2015 a les 20:57 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 24 de juliol de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Diversos productes de proximitat a un supermercat Caprabo. Foto: Caprabo
 

Caprabo vol continuar sent líder en productes de proximitat i per això ha introduït en els seus supermercats de les comarques d'Osona i el Ripollès un gran nombre de productes de proximitat.


Els productes nous han estat un total de 112 referències de 16 petits productors i cooperatives agràries. Entre les categories de productes de proximitat que Caprabo ha introduït als seus supermercats es troben vins, embotits, mel, plats cuinats, iogurts, carns i formatges, entre d’altres.

Diversos productes que s'han posat a la venda compten amb el segell oficial de la Generalitat de "Venda de Proximitat", com peres de Fruits de Ponent; fruita d'os de Cooperativa Soses; poma de Giropomma; carn de la cooperativa Plana de Vic; oli de Mestral, Maset Plana i Moli d'oli, oli de Les Terres de l’Ebre de la Cooperativa de Soldebre, arròs de Pals d’Avi Trias, vedella de Can Marbes, productes de l'horta de la Cooperativa Agrària Santboiana, maduixots del Maresme de la Cooperativa de La Conca de la Tordera, avellana de la Cooperativa de La Selva, mel de Mas Buret o iogurts de La Fageda, entre d’altres.


L'objectiu del segell és mostrar al consumidor tots aquells productes agroalimentaris de Catalunya que per la seva proximitat redueixen al mínim el procés d'intermediació, ja que influeix en el preu i en el benefici del productor i del consumidor, a més d'afavorir la viabilitat de les explotacions i ajudar a millorar l'economia local.

L'empresa ha treballat amb cada proveïdor de manera individual i per això, ha desenvolupat el projecte per comarques per tal de conèixer les possibilitats de producció de cada productor i comercialitzar els productes de forma personalitzada, per comarques i per supermercat. A més, ha dut a terme un programa de co-creacció amb els diferents clients per conèixer quin tipus de producte desitjaven trobar al seu respectiu supermercat.


Per a Fernando Tercero, Responsable de Productes de Proximitat de Caprabo “El programa de proximitat per comarques de Caprabo té una resposta molt positiva tant per part dels productors com per part del consumidor final que està responent al valor afegit dels productes de proximitat”.

D'aquesta forma, Caprabo aposta pels petits productors que només tenen capacitat per servir a uns pocs supermercats. Tots aquests productes aporten un balanç superior de 23 milions d'euros de facturació per la companyia. Per això, preveu tancar l'exercici d'enguany amb un augment d'un 15% respecte a l'any anterior en aquests productes de proximitat.

El programa de proximitat per comarques de Caprabo compta amb la col·laboració del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Federació Catalana de Cooperatives Agràries (FCAC) i la Federació Catalana de DOP i IGP.

 

Participació