El Govern torna a posar a informació pública la via verda Llanars-Setcases

Un primer estudi informatiu des de Sant Joan de les Abadesses ja s'havia presentat el 2010

Redacció
19 de maig del 2015
Actualitzat a les 7:51h
El Departament de Territori i Sostenibilitat va anunciar ahir que posava a informació pública l’estudi informatiu i d’impacte ambiental de la via verda entre Llanars i Setcases. El projecte, que es va presentar el 2010, va quedar encallat en aquest tram mentre que des de Sant Joan de les Abadesses fins a Llanars s'estan redactant els projectes constructius.

Un tram de 9,3 quilòmetres

El tram que el Govern ha sotmès a informació pública, entre Llanars i Setcases, tindrà una longitud de 9,3 quilòmetres i una amplada de tres metres, inclou cinc guals sobre el riu Ter i quatre passarel·les de fusta sobre els diversos torrents que travessa.

El traçat s’ha dividit en dos trams. El primer és entre Llanars i Vilallonga, de prop de 3 quilòmetres de longitud. Inclou la construcció de dues passarel·les de 15 i 10 metres i d’un pas inferior. L’opció de traçat considerada més adient per l’estudi discorre en paral·lel a la carretera GIV-5263 pel marge esquerre (sentit Setcases) i manté la filera d’arbres existent, que quedarà entremig. Es disposa, així, una franja àmplia de terreny que permet garantir unes bones condicions de seguretat, visibilitat i comoditat. A l’inici del tram, es preveu l’execució d’un mur rampa per salvar el desnivell sense afectar la GIV-5264; posteriorment, creua els torrents Gran i de la Paloma mitjançant dues passarel·les i, en arribar al nucli de Vilallonga de Ter, creua la carretera per un nou pas inferior per evitar travessar la carretera en superfície.

El segon, entre Vilallonga i Setcases, és de 6,4 quilòmetres de longitud. Comprèn la construcció de tres passarel·les de 10 metres, diversos guals i un pas inferior. Al llarg d’aquest tram, el riu Ter serpenteja tot apropant-se i allunyant-se de la carretera GIV-5264, fet que condiciona el traçat de la via ciclista proposada. Així, la via transcorre entre la carretera i el riu quan hi ha prou espai i se situa a l’altra banda del riu i de la carretera quan aquests són contigus. El tram s’inicia a l’entrada del nucli urbà de Vilallonga de Ter pel carrer de Setcases i discorre per diversos carrers del municipi fins al camí existent que discorre en paral·lel a la GIV-5264 pel marge dret (sentit nord) fins al cementiri. A partir d’aquí, s’executa el tram nou de la via ciclista, que ha de creuar el Ter en diverses ocasions buscant el corredor més òptim per encabir la via ciclista. Cal indicar que el projecte inclou el desplaçament de la carretera en uns 285 metres de longitud per tal d’encaixar la via ciclista –que en aquest punt serà més estreta-- i que s’habilitarà una zona de descans a l’entorn del gual del Catllar. La via verda finalitza al nucli urbà de Setcases.

El projecte es va presentar el novembre de 2010

El projecte de via verda de la Vall de Camprodon es va presentar a Ripoll el novembre de 2010, a vint dies de les eleccions al Parlament. Es va posar a informació pública amb una inversió estimada de 5 milions d'euros. Tanmateix, el tram entre Llanars i Vilallonga va quedar encallat i el traçat no es va acordar fins a l'abril de 2012. Així mateix, es va evitar la possibilitat que la via verda s'acabés a Vilallonga i es va assegurar que arribaria al nucli urbà de Setcases.

Ara, i en plena campanya de les municipals, s'ha posat a informació pública el tram de Llanars a Vilallonga. El conjunt de la nova via verda, sumant-hi els cinc quilòmetres finals que no es tenien en compte el 2010, suposaran una inversió total de 8,6 milions. Mentrestant, Territori i Sostenibilitat està impulsant els projectes constructius dels altres dos trams de la via verda del Ter: Sant Joan de les Abadesses-camí del pont de Reixac, amb el projecte constructiu redactat, i Sant Joan-Llanars, amb el projecte constructiu en fase molt avançada de redacció.