El 2015 començarà amb l'estrena de la integració tarifària

El nou sistema permetrà reduir entre un 22 i 44% el cost dels viatges del Ripollès fins a Barcelona | Fins al desplegament de la T-Mobilitat, el 2017, caldrà comprar paquets de dues targetes

Redacció
30 de desembre del 2015
Actualitzat el 02 de febrer del 2015 a les 18:14h
El tren fins al Ripollès estarà integrat
El tren fins al Ripollès estarà integrat | Adrià Costa

El tren fins al Ripollès entrarà a formar part del sistema tarifaria integrat. Foto: Adrià Costa


El 2015 començarà amb temperatures a l'alça respecte el fred rigorós dels darrers dies de l'any i, sobretot, amb la incorporació del Ripollès al sistema tarifari integrat del transport metropolità de Barcelona. La integració, que serà parcial fins al desplegament de la T-Mobilitat l'any 2017, suposarà reduir el cost dels viatges combinats entre la comarca i Barcelona entre un 22 i un 42%. Es tracta d'una de les reivindicacions històriques dels usuaris que, fins ara, s'havia descartat pel fet que la comarca formava part d'una altra demarcació del sistema barceloní.

El Ripollès, juntament amb el Berguedà, passaran a formar part d'una nova setena zona del sistema de transport metropolità de Barcelona. Aquest fet farà que, de moment, no es pugui utilitzar una sola targeta per fer l'intercanvi de modes de transport –per exemple tren de Ripoll a Barcelona i metro a la ciutat comtal-. En aquest sentit, i fins a la futura implantació de la T-Mobilitat, es vendran packs de targetes dels operadors (Rodalies i/o autobusos) juntament amb una T-10 d'una zona amb un preu únic de 53,85 euros.

A més, de moment, no es podran utilitzar tres modes de transport –per exemple un autobús de Sant Joan a Ripoll, un tren fins a Barcelona i un autobús o un metro a la conurbació barcelonina-.

Santi Vila i Ricard Font presentant la integració tarifària. Foto: Pere Gendrau


Descomptes de fins al 42%

El Ripollès fins ara no tenia cap municipi integrat al sistema de transport metropolità. Els operadors que possibilitaran els desplaçaments són: Rodalies de Catalunya (creix la xarxa ferroviària integrada en sis estacions: La Farga de Bebié, Ripoll, Campdevànol, Ribes de Freser, Planoles i Toses), Teisa i Autocars Mir. Pel que fa als desplaçaments de connexió entre el Ripollès i Barcelona es crearà un pack de 7 zones Ripollès-Barcelona que inclourà una targeta de 10 viatges de Rodalies de Catalunya o Teisa i una T-10 d’una zona. El preu únic del pack serà de 53,85 euros.
 
Pel que fa als desplaçaments interns de la comarca del Ripollès, la primera fase d’integració tarifària es realitzarà mitjançant la creació de targetes monomodals de 10 viatges a preus de T-10 dels operadors Teisa i Autocars Mir. També s’adaptaran els preus dels títols propis de Rodalies de Catalunya.

Un del descompte més elevat el tindran els usuaris de Camprodon. Fins ara viatjar a Barcelona amb Teisa i utilitzar el metro o l'autobús a la ciutat comtal costava un total de 9,38 euros. Ara es passarà a 5,38 euros, el que suposa un 42,6% menys. Menys beneficiats resultaran els usuaris de Ripoll que, tot i això, tindran un notable descompte del 21,95%. Fins ara el tren més el viatge a la primera corona metropolitana costava 7,18 euros i ara passarà a costar-ne 5,39.
 
Les necessitats de finançament per a l’ampliació de la integració al Ripollès, juntament amb Osona i el Berguedà, són de 2 milions d’euros per al pressupost de l’ATM de l’any 2015 que seran aportats per la Generalitat de Catalunya.