La N-260 és la via de l'Estat amb més quilòmetres de risc «molt alt» d'accidents

La collada de Toses és la carretera del Ripollès més perillosa, segons l'estudi europeu EuroRAP

Redacció
20 de desembre del 2014
Actualitzat el 21 de desembre a les 12:21h
La N-260 és una de les carreteres més perilloses de l'Estat
La N-260 és una de les carreteres més perilloses de l'Estat | AC

La N-260 és una de les carreteres més perilloses de l'Estat. Foto: Adrià Costa


La N-260, que travessa el Pirineu des de Portbou (Alt Empordà) fins a Sabiñanigo (Aragó), és la carretera de l'Estat amb més quilòmetres amb un risc “molt alt” de patir un accident. Així ho determina l'estudi europeu EuroRAP, que va presentar aquesta setmana el Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC), i que analitza la sinistralitat en el període 2011-2013.

A la N-260 hi ha un total de 105 quilòmetres amb un risc “molt alt” de sinistralitat, una xifra superior als 88,4 quilòmetres de la N-630 –la denominada Ruta de la Plata- i als 87,9 de la N-234, entre Sagunt i Burgos. En el cas del Ripollès el color negre es pinta a tota la collada de Toses, entre Ribes de Freser i Puigcerdà malgrat que en la llista dels catorze trams més perillosos només hi consten els 6,5 quilòmetres entre Alp i la frontera ja que la resta –entre Alp i Ribes de Freser- no supera el llindar mínim de 5.000 vehicles diaris.

En canvi, un dels trams que apareixen a l'estudi i que presenten un risc “alt” de patir un accident són els 18,3 quilòmetres de la N-260 entre Olot i Sant Joan de les Abadesses –és el 22è tram més perillós de tot Catalunya-. Entre Sant Joan i Ripoll i de Ripoll a Ribes de Freser, en canvi, el risc és “moderat” mentre que la C-17, tot i l'accident on fa un any van morir quatre persones, presenta un risc “baix”. En aquest cas, segons va publicar aquest mitjà, un any després encara s'ha de presentar un estudi de millora de la seguretat.


 

Nota de premsa Estudi EuroRAP Catalunya 2014

Mapa de trams de risc a l'Estat espanyol (EuroRAP 2014) (jpg)

Llistat complet de trams de risc a Catalunya (EuroRAP 2014) (pdf)