Sense estudi per millorar la seguretat a la C-17, un any després de l'accident

Al pas de l'autovia per la Farga Bebié, on van morir quatre persones, sí que s'han realitzat diverses millores però la concessionària no ha presentat l'estudi entre les Masies i Ripoll

Arnau Urgell
15 de desembre del 2014
Actualitzat el 16 de desembre a la 13:30h
Punt de la C-17 on van morir quatre persones
Punt de la C-17 on van morir quatre persones | Adrià Costa

Punt de la C-17 on van morir quatre membres d'una mateixa família. Foto: Adrià Costa


El 14 de desembre de 2013 el Ripollès, Osona i el Vallès Oriental es van tenyir de dol per la mort de quatre membres d'una mateixa família en un accident de trànsit a la C-17 a la Farga de Bebié. El cotxe amb el qual circulaven dos adults i els seus dos fills –veïns d'Aiguafreda- va caure al riu Ter i no es va poder fer res per salvar-los la vida. El sinistre, al límit dels termes de les Llosses i Montesquiu, va despertar moltes crítiques per la manca de seguretat d'aquest tram de l'autovia que aprofitava l'antiga carretera.

Un any després la situació ha millorat relativament al punt de l'accident. S'hi va instal·lar una nova doble barana de seguretat, es va “gravar” l'asfalt per augmentar l'adherència i reduir la velocitat i també es va instal·lar un senyal que assenyala si es compleix el límit de 80 km/h. Tanmateix, la gran promesa que havia realitzat el Departament de Territori i la concessionària de la via no s'ha complert. Entre el febrer i el març de 2014 s'havia de presentar un estudi que havia d'analitzar tots els punts complicats en el tram comprès entre les Masies de Voltregà i Ripoll.

En aquest estudi, segons es va explicar als alcaldes en una reunió celebrada a Barcelona, es podrien analitzar alternatives com la instal·lació d'un radar o, fins i tot, modificar el traçat d'aquest punt o altres que es considerin igualment perillosos. Tanmateix, un any després –segons ha confirmat el president del Consell Comarcal, Miquel Rovira, i l'alcalde de les Llosses, David Serrat- el més calent és a l'aigüera i no hi ha cap notícia del document.

“És cert que en el punt de l'accident s'ha actuat i s'ha millorat la seguretat però no sabem res de l'estudi”, assenyala Serrat. L'alcalde de les Llosses també recorda que esperen la resposta de Territori a la demanda, realitzada conjuntament amb els ajuntaments de Borredà i Sant Jaume de Frontanyà, de prohibir el pas de camions a la C-26. “En aquest cas seria molt més fàcil ja que només s'ha de posar un rètol a Ripoll i un altre a Berga”, assenyala tot lamentant la lentitud de l'administració en aquestes qüestions.

Senyal que informa de velocitat real dels vehicles, al punt negre de la C-17. Foto: Adrià Costa