Front comú de Borredà i les Llosses per prohibir el pas de camions a la C-26

Els dos ajuntaments, conjuntament amb el de Sant Jaume de Frontanyà, fan una petició formal que el Departament de Territori es compromet a estudiar

Redacció
08 de desembre del 2014
Actualitzat el 09 de desembre a les 7:14h
Accident d'un camió a la carretera de les Llosses l'any 2011
Accident d'un camió a la carretera de les Llosses l'any 2011 | AU

Accident d'un camió a la carretera de les Llosses l'any 2011. Foto: Arnau Urgell


Els ajuntaments de Borredà i les Llosses, conjuntament amb el de Sant Jaume de Frontanyà, han decidit fer front comú contra el problema que suposen els camions a la carretera C-26. En aquest sentit, i segons ha avançat l'Agència Catalana de Notícies, els tres consistoris han adreçat una petició formal al conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, exigint la prohibició del pas de vehicles de gran tonatge a la via que comunica Ripoll amb Berga.

Fa mesos que l'alcalde de Borredà, Joan Roma, manté una croada per les incidències que provoquen els camions a la C-26. La gota que ha fet vessar el vas de la paciència es va produir fa tres setmanes quan un camió va tenir una avaria a tocar de Matamala i va tallar durant més de tres hores la carretera en ambdues direccions. Els revolts i el fet que la via sigui molt estreta va fer que diversos vehicles tinguessin problemes per canviar de sentit i quedessin atrapats.

Ara, la petició de prohibir el pas el pas dels camions –que ja l'havia instat individualment l'Ajuntament de Borredà i a través del grup parlament del PSC- s'ha fet formalment conjuntament amb els ajuntaments de Les Llosses i Sant Jaume de Frontanyà. Fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat han confirmat a l'ACN que han rebut la petició i que hores d'ara s'està estudiant la petició i s'estan analitzant les millors alternatives per reduir l'accidentalitat i evitar que els camions de grans dimensions s'hi quedin encallats. Les mateixes fonts han confirmat que donaran una solució “el més aviat possible”, tot i que no han fixat una data.

Es dóna la circumstància que precisament una mesura per reduir la sinistralitat –la instal·lació de barreres protectores pensades pels motoristes- han fet reduir l'amplada de la carretera i, especialment, en alguns revolts el pas de vehicles de gran tonatge és molt difícil. A més, la codificació de la carretera (C-26) –molt similar a vies principals com l'Eix Transversal o la mateixa autovia Centelles-Ripoll fa que molts camioners, especialment estrangers, la facin servir i després se n'adonen que és una autèntica ratonera.