La integració tarifària permetrà reduir les tarifes entre un 22 i un 42%

El Ripollès passarà a formar part de la setena corona del sistema de transport metropolità | La integració, que s'estrenarà l'1 de gener de 2015, inclourà trens i autobusos

per Redacció, 4 de desembre de 2014 a les 14:00 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 4 de desembre de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Santi Vila presentant l'ampliació del sistema tarifari integrat Foto: @pratvoltrega


El Ripollès passarà a formar part del sistema tarifari integrat de Barcelona a partir del proper 1 de gener. Ho ha anunciat aquest matí el conseller de Territori i Sostenibilitat i president de l’Autoritat del Transport Metropolità, Santi Vila, en una mesura que suposarà reduir el cost dels viatges entre un 22 i un 42%. En aquest sentit la integració inclou Rodalies, les companyies d'autobusos que operen a la comarca –Teisa i Mir- i els transports urbans de l'àrea de Barcelona. Es tracta d'una de les reivindicacions històriques dels usuaris que, fins ara, s'havia descartat pel fet que la comarca formava part d'una altra demarcació del sistema barceloní.


El Ripollès, juntament amb el Berguedà, passaran a formar part d'una nova setena zona del sistema de transport metropolità de Barcelona. Aquest fet farà que, de moment, no es pugui utilitzar una sola targeta per fer l'intercanvi de modes de transport –per exemple tren de Ripoll a Barcelona i metro a la ciutat comtal-. En aquest sentit, i fins a la futura implantació de la T-Mobilitat el 2017, es vendran packs de targetes dels operadors (Rodalies i/o autobusos) juntament amb una T-10 d'una zona.

Santi Vila i Ricard Font presentant la integració tarifària. Foto: Pere Gendrau


Descomptes de fins al 42%

El Ripollès fins ara no tenia cap municipi integrat al sistema de transport metropolità. Els operadors que possibilitaran els desplaçaments són: Rodalies de Catalunya (creix la xarxa ferroviària integrada en sis estacions: La Farga de Bebié, Ripoll, Campdevànol, Ribes de Freser, Planoles i Toses), Teisa i Autocars Mir. Pel que fa als desplaçaments de connexió entre el Ripollès i Barcelona es crearà un pack de 7 zones Ripollès-Barcelona que inclourà una targeta de 10 viatges de Rodalies de Catalunya o Teisa i una T-10 d’una zona. El preu únic del pack serà de 53,85 euros.

 
Pel que fa als desplaçaments interns de la comarca del Ripollès, la primera fase d’integració tarifària es realitzarà mitjançant la creació de targetes monomodals de 10 viatges a preus de T-10 dels operadors Teisa i Autocars Mir. També s’adaptaran els preus dels títols propis de Rodalies de Catalunya.

Un del descompte més elevat el tindran els usuaris de Camprodon. Fins ara viatjar a Barcelona amb Teisa i utilitzar el metro o l'autobús a la ciutat comtal costava un total de 9,38 euros. Ara es passarà a 5,38 euros, el que suposa un 42,6% menys. Menys beneficiats resultaran els usuaris de Ripoll que, tot i això, tindran un notable descompte del 21,95%. Fins ara el tren més el viatge a la primera corona metropolitana costava 7,18 euros i ara passarà a costar-ne 5,39.
 
Les necessitats de finançament per a l’ampliació de la integració al Ripollès, juntament amb Osona i el Berguedà, són de 2 milions d’euros per al pressupost de l’ATM de l’any 2015 que seran aportats per la Generalitat de Catalunya.

A la presentació hi han assistit diversos càrrecs electes de CiU, entre els quals el delegat del Govern, Eudald Casadesús; l'alcalde de Ripoll, Jordi Munell, i el diputat al Parlament, Xavier Cima que, després de la roda de premsa, s'han fet una foto de família amb el conseller.

 

Participació