16
de setembre
del
2014
Esllavissada a la Ruta del Ferro. Foto: Protecció Civil Sant Joan
La normalitat a la Ruta del Ferro, la via verda que uneix Ripoll i Sant Joan de les Abadesses, no es recuperarà, com a mínim, fins a final de setembre. El Consorci Vies Verdes ha assegurat a aquest diari que la feina és "important" i que hores d'ara encara s'estan fent els estudis pertinents per tal d'analitzar com cal actuar.
El setembre continua marcat per les tempestes, un fet que no facilia actuar a la Ruta del Ferro. La més important es va produir el dissabte 6 de setembre quan es van acumular quasi 60 litres al Ripollès. La principal incidència va ser una gran esllavissada que va afectar un tram d'uns 20 metres de la via verda entre el Solà i la Casilla, al terme de Sant Joan de les Abadesses, a l'alçada de Cal Gat.
Fonts municipals, que ja van alertar que els treballs no seran fàcils, expliquen que el cost de la reparació supera els 20.000 euros. Aquest fet suposa que s'hagi de redactar un projecte i que no es pugui adjudicar de manera directe. Un fet que, sumat al cost, encara poden endarrerir més l'obertura d'un dels principals atractius turístics del Baix Ripollès i, al mateix temps, una infraestructura molt utilitzada pels seus veïns.
La normalitat a la Ruta del Ferro, la via verda que uneix Ripoll i Sant Joan de les Abadesses, no es recuperarà, com a mínim, fins a final de setembre. El Consorci Vies Verdes ha assegurat a aquest diari que la feina és "important" i que hores d'ara encara s'estan fent els estudis pertinents per tal d'analitzar com cal actuar.
El setembre continua marcat per les tempestes, un fet que no facilia actuar a la Ruta del Ferro. La més important es va produir el dissabte 6 de setembre quan es van acumular quasi 60 litres al Ripollès. La principal incidència va ser una gran esllavissada que va afectar un tram d'uns 20 metres de la via verda entre el Solà i la Casilla, al terme de Sant Joan de les Abadesses, a l'alçada de Cal Gat.
Fonts municipals, que ja van alertar que els treballs no seran fàcils, expliquen que el cost de la reparació supera els 20.000 euros. Aquest fet suposa que s'hagi de redactar un projecte i que no es pugui adjudicar de manera directe. Un fet que, sumat al cost, encara poden endarrerir més l'obertura d'un dels principals atractius turístics del Baix Ripollès i, al mateix temps, una infraestructura molt utilitzada pels seus veïns.