El carnet boletaire finalment només s'aplicarà als boscos de la Generalitat

El Consell Comarcal descarta, si més no la temporada vinent, ampliar la iniciativa a forests privades o municipals i quedarà limitada a 8.000 hectàrees

| 21/05/2014 a les 12:45h
Arxivat a: Territori i medi ambient, boletaires, Miquel Rovira, Consell Comarcal del Ripollès, bolets
Aquesta notícia es va publicar originalment el 21/05/2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El carnet de boletaire només serà necessari en 8.000 hectàrees. Foto: Xevi Mas

El carnet boletaire, de moment, només s'aplicarà als boscos propietat de la Generalitat. Així ho va confirmar Miquel Rovira, president del Consell Comarcal, en el ple que es va celebrar aquest dimarts al vespre. D'aquesta manera es descarta ampliar la regulació de cara a la temporada vinent a la resta de boscos, de propietat privada o municipal.

Després de tres trobades entre diferents agents com ajuntaments, partits polítics, propietaris forestals, consorcis, ens turístics, ramaders, restauradors, etc., Generalitat i territori han vist que fer una regulació als boscos de tota la comarca de cara a la propera temporada és precipitat. Han considerat que cal un treball més acurat sobre el terreny i un diàleg més extens amb tots els implicats. De fet, el Consell Comarcal ja havia advertit que sense consens la mesura no tiraria endavant.

Tot i això, el Departament d'Agricultura i Forestal Catalana sí que tiraran endavant el seu anunci inicial i faran una primera prova pilot en una zona d’unes 8.000 hectàrees (1.700 més de les previstes en un primer moment) de la seva propietat, als municipis de Setcases i Molló –són bàsicament les forests de la muntanya de Sant Miquel i de Molló, respectivament-. Val a dir que Generalitat i municipis han d’acabar de fixar els termes de la regulació que, segons el Consell, “serà beneficiosa pel territori”. Miquel Rovira va recordar que “no es tracta de recaptar diners gràcies als bolets, sinó de regular de manera general l’accés al medi natural per preservar-lo i poder-lo gaudir amb màxima qualitat”.

L’alcalde de Molló, Josep Coma, va explicar que “els diners recollits, que no seran gaires, revertiran al territori amb recuperació de pastures, construcció d’abeuradors, manteniment de camins, foment del territori com a destí micològic... i per això des del territori creiem que la mesura serà positiva. Ara cal acabar de definir com s’aplica”.

Paral·lelament a l’aplicació de la prova pilot, es formalitzarà una comissió de treball per preparar el desplegament de la mesura a la resta de la comarca de cara a properes temporades.

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Cada llei és una infracció a la llibertat. !!!!!
Anònim, jo? de que!, 21/05/2014 a les 13:02
+35
-4
EL QUE PASSA ÉS ELS POLÍTICS VEUEN UNA DESGANA I DECADÈNCIA EN LES INTENCIONS DE VOTS, I SOLAMENT FALTA POSAR-LI MES TRAVES, SIMPLEMENT PER RECAPTAR I NO DEDICAR-HO A NINGÚ SOLAMENT A ELLS MATEIXOS.
JA DIT AIXÒ, PER QUE NO COMENTEM EL TEMA DELS CAÇADORS, QUE SÓN UNA FONT DE PERILL MOLT MAJOR QUE ANAR A "CAÇAR BOLETS", ANEM A VEURE, QUI POSA EN PERILL MES ELS BOSCOS QUE ELS CAÇADORS?, AMB EL SEU PLOM.
UN BOLETAIRE QUE TREPITJA UNA BULLI MEDICINAL O ESPANTA A UN CONILL?
Perdem qualitat de vida
Anònim, 21/05/2014 a les 14:02
+23
-22
Anem en rera, no hi ha dubte.
Abans, anar al riu a pescar o a posar els peus a l'aigua era a l'abast de tothom a qualsevol hora, sense requisits previs i sense haver de pagar. Igual que fins ara es podia anar a bosc lliurement a collir bolets.
Aixó formava part del nivell de qualitat de vida dels habitants del pobles de muntanya. No disposàvem de platja ni de molts dels serveis de la ciutat, però a canvi, podíem anar al riu o a la muntanya a gaudir-ne. Ara si vols anar al riu has de tenir llicència i tiquet i només pots anar uns dies determinats i no se t'acudeixi posar els peus a l'aigua sense haver pagat el tiquet. Ja quasi no queden pescadors amateurs, només van a pescar els semiprofessionals de les competicions. S'ha acabat el bròquil. D'un dret n'han fet un negoci. D'un bé de domini públic han fet uns "cotos" privats. I ara toca al bolets ... al final haurem de tenir carnet per poder respirar l'aire i mirar el paisatge.
Es cert que hi han molts abusos i incorreccions que s'han de corregir i millorar en l'ús adequat i l'accés al medi, però el que s'està fent no és l'adient, ESTAN MATANT MOSQUES AMB UN CANÓ.
Sobre la taula ja! (Per Perdem qualitat de vida)
Anònim, 21/05/2014 a les 15:54
+27
-2
I per aquesta manera teva de pensar i que així siguin les coses hem de dir "amen"?, no i mil vegades no, contra la pressió l'oposició, ja està bé de vividors, pensar en el que va passar a Romania, França, Rússia i molts països d'Europa, i que ens han volgut fer oblidar.
No i mil vegades no!
NOMES FALTA AIXO!!!
Anònim, 21/05/2014 a les 17:05
+16
-0
que els hi cobrin als que en treuen a caixes de bolets i fins hi tot als que en venen a la carretera !!!!!
quin impost paguen aquests ??
i ara què?
ràton, 23/05/2014 a les 16:06
+0
-0
els boscos públics lliures de boletaires i la merda per als privats!!
PAR . i ara què? ràton, 23/05/2014 a les 16:06 els boscos públics lliures de boletaires i la merda per als privats!!
Anònim, 24/05/2014 a les 00:58
+13
-1
Es que no bajais nunca a la capital?, no haceis un gasto de unos servicios que no habeis pagado impuestos, habeis hecho vuestras necesidades? no habieis cogido autubuses y metros?, no habéis sefectuados consusltas a los agentes de la ciudad?, habeis bebido agua de las fuentes, haveis ido algún, espectáculo, haneis comido bocatas palomitas y refrescos y a donde ha queado la mierda que publicais?, no os la habeis llevado, verdad?.Sois muy egoistas.
Per del 24/05/2014 a les 00:58
Anònim, 24/05/2014 a les 17:12
+3
-12
Sí que baixo a la capital, i he hagut de pagar el bitllet de tren, a l'igual que el del metro i autobús. Als agents de la ciutat que consulto, doncs efectivament els paguem tots. L'aigua de les fonts de barcelona no en bec ni fart de vi, als espectacles que vaig també els pago i la merda que sobra dels entrepans, crispetes i refrescos ho acostumo a tirar a la paparera. I si deixo merda en algun lloc és perquè hi ha un servei de recollida que se n'encarrega de fer-ho i és en un espai determinat, no com a la muntanya que allà si ho ha de recollir algú som nosaltres i per desgràcia és la vostra merda que pugeu de la capital i que mai entendré el perquè la merda "ha quedao allí", suposo que deu ser per la cultura que teniu de que ja ho recollirà un altre. Ggrgrgrgr, és que em feu enfadar.
Per Anònim, 24/05/2014 a les 17:12
Anònim, 25/05/2014 a les 00:55
+9
-3
Als agents de la ciutat que consulto, doncs efectivament els paguem tots.(TODOS NO, NOSOTROS) L'aigua de les fonts de barcelona no en bec ni fart de vi,(ESTA CLARISIMO EL POR QUE), als espectacles que vaig també els pago i la merda que sobra dels entrepans, crispetes i refrescos ho acostumo a tirar a la paparera. I si deixo merda en algun lloc és perquè hi ha un servei de recollida que se n'encarrega de fer-ho (QUE PAGAMOS LOS DE LA CAPITAL).i és en un espai determinat, no com a la muntanya que allà si ho ha de recollir algú som nosaltres i per desgràcia és la vostra merda (SI QUIERES HABLAR DE MIERDA, HABLEMOS).....que pugeu de la capital i que mai entendré el perquè la merda "ha quedao allí", (CUANDO LLGAIS A LA CAPITAL, AQUI QUEDA),suposo que deu ser per la cultura que teniu de que ja ho recollirà un altre.(CREO QUE MAS BIEN HABLAS DE TI O VUESTRA CULTURA), (NADIE ESTA SALVO, TODOS SOMOS PECADORES, NO?, PERO QUIEN ES EL QUE HACEN QUE SUBAN O BAJEN, CUANDO NADIE LOS LLAMA?). Ggrgrgrgr, és que em feu enfadar.
Vigilància ?
Propietari forestal., 31/05/2014 a les 09:47
+2
-2
Qui vigilara que es complexin totes les normes i el respecte al medi ?

La solució es que hi hagin Guardes Rurals treballant a la zona, per garantir que ningur deixi deixalles, trenqui fils dels tencats de les pastures, aparquin al mitg del boscs, barbacoes,gossos empaiten el nostre bestiar, etc..

Necesitem que el bosc estigui vigilat per controlar tant per els caçadors com per els boletaires, els 4x4, les motos, els pescadors,etc..

Moltes normes a complir, i ningur que les complexi.

Srs politics, president del consell comarcal, alcaldes, els hi sona el nom de Guardes Rurals ???

Doncs, poseu-vos les piles .