ICV vol fons europeus per activar l'eix ferroviari Barcelona-Tolosa

Pere Pratdesaba
16 de maig del 2014
Joan Herrera, a Vic
Joan Herrera, a Vic | Adrià Costa
Joan Herrera amb Arnau Martí, aquest dijous a l'estació de tren de Vic. Foto: Adrià Costa

El coordinador nacional d’ICV, Joan Herrera, va ser aquest dijous al migdia a Vic per presentar les propostes en matèria de ferrocarril i transport públic en el marc de la campanya electoral de les eleccions europees. L’ecosocialista va oferir una roda de premsa fugaç a l’estació de tren, en la que el va acompanyar el coordinador del partit a Osona, Arnau Martí. De moment, no hi ha constància que cap representant de la coalició roig i verda hagi de fer acte de presència al Ripollès en el que queda de campanya.

Herrera va constatar l’estat “lamentable” de la línia ferroviària de Vic i va defensar les millores urgents, per tal d’oferir un servei de qualitat. Per argumentar-ho, va recordar la seva visita a Osona ara fa sis anys, en el marc de les eleccions espanyoles, on ja hi havia aquest debat a sobre la taula. La situació, a hores d’ara, continua sent la mateixa, critica.

Herrera va defensar el desdoblament de la via fins a Ripoll i la integració tarifària de la comarca a Rodalies, la qual cosa suposaria una rebaixa del preu del bitllet als usuaris –una opció que, de moment, ha quedat descartada en el cas de la capital del Ripollès-.

En un plantejament de futur, ICV aposta per demanar fons regionals a la Unió Europea per a la connexió ferroviària Barcelona-Tolosa. “Això suposaria un gran benefici per a les dues ciutats, però també per a tots els territoris per on passaria aquest eix transpirinenc”, explica Martí. Entre les millores que caldria aplicar a la línia, s’hi inclou el desdoblament fins a Ripoll, argumenta el coordinador comarcal. “No és una solució per al problema actual, però sí una opció de futur”, afegeix.

Els ecosocialistes compten amb el suport dels Verds francesos per defensar la proposta de l’eix Barcelona-Tolosa a Europa.