Francesc Moret: «M'han tret la victòria del Trial de Santigosa al despatx»

El pilot de Molló reacciona amb duresa contra l'organització per haver-lo penalitzat per modificar la darrera zona del trial santjoaní

L'osonenc Marc Freixa guanya el Trial de Santigosa per cinquena vegada

| 22/04/2014 a les 07:20h
Especial: 3 Dies de Trial de Santigosa-Sant Joan de les Abadesses
Arxivat a: Esports, Tres Dies Trial Santigosa, Francesc Moret, trial, motor, Marc Freixa
Aquesta notícia es va publicar originalment el 22/04/2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Francesc Moret va acabar finalment tercer els 3DTS. Foto: Marc Cargol

La Margera acostuma a decidir el Trial de Santigosa. Ho va fer el 2013 a favor de Francesc Moret i ho ha tornat a fer enguany en contra. En aquesta ocasió, a més, la polèmica ha esclatat després que el pilot de Molló hagi acusat l'organització d'"haver-li tret la victòria al despatx".

Moret va arribar a la darrera zona dels 3DTS com a líder. Tenia tres punts de penalització, un menys que Marc Freixa. Inicialment va superar la Margera deixant-se un sol peu però, tal com han assenyalat a aquest mitjà fonts del Moto Club Abadesses, finalment se'l va penalitzar amb cinc punts per "modificar" la zona traient pedres i arrels, entre altres. Una situació que, segons testimonis presencials, els jutges de la competició li havien advertit fins a tres vegades.

El rival de Moret, l'osonenc Marc Freixa, va passar la zona amb tres punts de penalització però l'organització també li va acabar posant un cinc per circumstàncies similars. D'aquesta manera, el pilot de Sant Pere de Torelló va acabar primer amb set punts –els mateixos que el júnior basc Jaime Busto- i un menys que Francesc Moret.

El mollonenc va reaccionar decidint no assistir a l'entrega de trofeus al Teatre Centre deixant una imatge poc habitual, el podi incomplet. Posteriorment, a les xarxes socials, ha criticat amb duresa l'organització, que és el seu propi club –tot i que hores d'ara ha esborrat la publicació: "Em treuen la victòria dels 3DTS al despatx. No sempre la gent és legal. Jo sé que sóc el guanyador", ha afirmat.

Classificacions tercera jornada i final general 3DTS 2014 (pdf)

Classificacions segona jornada i general 3DTS 2014 (pdf)

Classificacions primera jornada 3DTS 2014 (pdf)

ESPECIAL 3 Dies Trial Santigosa a ElRipollès.info


Galeries de fotos Trial de Santigosa

Fotos 3 Dies Trial Santigosa 2014 (Marc Cargol)

Fotos 3 Dies Trial Santigosa 2013, segona jornada (Marc Cargol)

Fotos 3 Dies Trial Santigosa 2013, primera jornada (Marc Cargol)

Fotos 3 Dies Trial Santigosa 2012, segona jornada (Marc Cargol)

Fotos 3 Dies Trial Santigosa 2012, primera jornada (Xevi Mas i Lurdes López)

Fotos 3 Dies Trial Santigosa 2011 (Xevi Mas)

Fotos 3 Dies Trial Santigosa 2010 (Xevi Mas)

Fotos 3 Dies Trial Santigosa 2009 (Arnau Urgell)

Fotos 3 Dies Trial de Santigosa 2008 (Arnau Urgell)

Fotos 3 Dies Trial de Santigosa 1981 (Josep Maria Montaner)

COMENTARIS

Vergonyós!
Evaa, 22/04/2014 a les 08:25
Interessant
+69
-3
Primer de tot, felicitar sens dubte, al Moto Club Abadesses per la feina ben feta. Muntar 3 dies de Trial no és gens fàcil i menys amb tants pilots com aquest any.
Fent esment a la noticia en qüestió, jo vaig estar el diumenge a la margera i vaig quedar al.lucinada com en Moret va estar una bona estona modificant la zona. Treia pedres, allisava el terreny... Només li faltava fer-se una escala per poder pujar lleugerament!
Allà hi havia molta gent, i la veritat es que no vaig ser la única que ho vaig veure. Inclús molta gent de fora feien el comentari de que això era Vergonyós i que ja el tindrien que haver penalitzat abans ja que això ja ho va fer en altres zones.
Es molt trist que un pilot en teoria "professional" no sàpiga perdre i a més quan es fan "trampes" que ells mateixos saben que els poden penalitzar.
santjoaninu
Anònim, 22/04/2014 a les 10:47
+49
-1
Totalment d'acord amb el comentari anterior. Notícies com aquesta fan molt mal a l'organització. El Motoclub porta un munt de mesos organitzant la cursa i són molts els controls que de forma totalment desinteressada col·laborem amb la cursa per tal que aquesta sigui un referent 43 anys després. Tots sabem que hi ha pilots que intenen de "modificar" el terreny per facilitar-se el pas de les zones i això està penalitzat per en Moret, en Freixa o en Pepito de los palotes. En Moret és un corredor exemplar, professional i que coneix com ningú la zona, la cursa i l'organització. Un bon pilot demostra que ho és no quan guanya si no quan sap perdre i aquí, noi, t'has retratat.
Moret
Anònim, 22/04/2014 a les 11:40
+43
-0
Puc entendre la reacció al twitter en calent. Però no anar a la recollida de premis denota molt poca esportivitat.

Ànims a la organització i col•laboradors que s’han fet un fart de pencar de forma desinteressada. A vegades l’anècdota és la noticia.
dubtes
trialer, 22/04/2014 a les 11:44
+12
-45
Coneixent amb en Francesc, dubto molt que sigui capaç de fer res que NO FACI TOT TRIALER, o us penseu potser que en Freixa i tothom no ho fa??. No fotem riure...
Jo no ho vaig veure, i per tant no puc opinar de com va anar, però coneixent com conec amb en Francesc, diria que es del trialers mes HONESTOS.
I si tant va aplanar la zona, el 5 li tenia que posar allà mateix el control, no després als despatxos.
Canvi de posició i poca memòria.
Anònim, 22/04/2014 a les 12:12
+45
-1
Es curiós com canvia la posició d'una persona d'un any per l'altre.

L'edició 2013 en Francesc Moret quan va acabar el trial va anar a la margera a veure que feia en Jordi Pascuet, ja que segons el resultat en aquesta zona es decidia el trial a favor de l'un o l'altre.

El mateix Moret va advertir al jutje de zona que en Pascuet no toques res de la zona.

Jo no entenc res. I vosaltres?

Crec que cadascú ha de ser més coherent amb els seus actes i no fer girs de 180º .

pobret....
Anònim, 22/04/2014 a les 14:06
+37
-0
Jo estava a la zona de la margera i al final la gent que estava mirant feia comentaris de lestil: tant gratar quedara tot pla!, que no pensa començarla o que?!?!, que sespavili a fer-la ja! Mentres ell anava fent grapats d sorra x anarsho posant tot be...arrencant una arrel que hi havia en un vot on tots perdien traccio....aaah!!! I tot aixo ho feia mentres dos trialeros amics anaven provant la margera tot treient el fang del cami deixant a la vista la terra seca de sota....mmm....no se que es queixa...hi havia massa gent que ho va veure
CONTROL
Anònim, 22/04/2014 a les 15:11
+6
-7
SI TANT, TANT, TANT... EXAGERAT VA SER. COM HO VA PERMETRE EL CONTROL???
SI EL CONTROL CREU QUE ES UN "1", ES UN "1", I SI ES VA EQUIVOCAR, TANTES VEGADES S'EQUIVOQUEN ELS CONTROLS, QUE PER CERT, GRÀCIES TENIM DE TENIR GENT VOLUNTARIOSA PELS TRIALS.
QUE NO ES EL CAMPIONAT DEL MON AIXÓ!!!
Control
Anònim, 22/04/2014 a les 16:01
+21
-2
El control va advertir en Moret de que no podia fer el que feia, i va anotar la incidència en la llibreta de puntuacions com corresponia.
Control
Anònim, 22/04/2014 a les 16:45
+4
-7
Llavors el control ho va fer al revés. Tenia que posar un 5 i anotar tal i com va fer a la llibreta la incidència. No al revés!!!
pressió
Anònim, 22/04/2014 a les 17:19
+18
-3
A aquest noi el pot la pressió i els nervis i ara ho paga amb l'organització, que prou feina tenen fent la seva feina
INDIVIDU
Quin poc cap, 22/04/2014 a les 19:16
+29
-2
Hola a totom, gràcies per adelantat al qui diu ser una persona(Moret).
Un gran MOTO CLUB com el de Sant Joan no crec que es mereixi una critica tant poc raonable ,dit per aquet individu (Moret).
Crec que el més sensat seria que si no sap perdre que es quedi a casa seva.
Hi ha molta gent que desinteresadament fa possible aquesta prova tant GRAN.
Jo crec que millor no deixar participar un individu tant poc seriós .
Noi la vida dóna moltes voltes cuida les teves paraules.
disculparse
Anònim, 22/04/2014 a les 19:48
+17
-0
Sr moret pasadas suficientes horas lo mas sensato es pedir disculpas a
La organización, publico y demás compañeros de competición.

Reflexione i la próxima ve cuente hasta cien

Es mas difícil mantenerse que llegar
No ho veig clar
Anònim, 22/04/2014 a les 21:06
+9
-3
Fa molts anys que competeixo i de sempre m'han ensenyat que es guanya a la pista no en els despatxos.

Penso que si realment va fer el que molts dieu que va fer se l'hauria d'haver sancionat insitu a la zona que estava, no fer-ho més tard al despatx.

Salut i gas a l'eina!
Molt trist
Anònim, 23/04/2014 a les 09:29
+20
-0
Mai havia vist un pilot modificar una zona de la manera que ho va fer en Moret, havia vist en altres ocasions pilots que els seus amics feien la feina bruta i el pilot no tocava absolutament res.

Tots els que diuen que això ho fan tots els pilots, es cert que ho fan; però no de la manera, la intensitat i la durada que ho va fer en Moret.

Quan es fa una cosa així, es que no ho veus clar per fer la zona tal i com està, en canvi en Jaime Busto si que ho va veure clar tal i com estava la zona sense tocar res i va fer zero, això hauria d'haver fet en Moret.

Pel que fa al moment en que s'havia d'haver sancionat, això no està escrit enlloc quan s'ha de fer, el que si està escrit es que un pilot no pot modificar les condicions de la zona i que es penalitza amb un 5, enlloc diu que s'hagi de fer in-situ.

Em sembla que no és res d'estrany, quants esports hi han que a priori no es sanciona o penalitza i que una vegada acabada la prova hi han penalitzacions i desclassificacions.

En resum MOLT TRIST!!! pels comentaris d'en Moret.

Felicitats al Moto Club Abadesses pel gran trial que han organitzat:
Molt Trist
Anònim, 23/04/2014 a les 10:26
+5
-0
Hola a tots, no es que estigui a favor d'uns i dels altres, ja que no i era present. Ara be, hem de tenir un respecte per els controls, ja que sort en tenim d'aquesta bona gent voluntariosa que ens fa disfrutar del gran esport del trial.
"molt trist", l'únic que no comparteixo amb tu es que no hi ha res escrit en quan a l'hora de posar la sanció. llavors que pinta el control amb tot aixó? ens els passem pel forro? ja reclamarem al cap de cursa o al qui sigui. Fa molts anys que competeixo amb trial, i alguna reclamació que hagut de fer, si no aporto proves i PAGO l'import que val la reclamació, tot es paper mullat, i val que ha marcat el control (l'hagi encertat o no) perquè recordem que no son professionals.
Es una verdadera llàstima que passin coses així i no es parli del TRIAL en sí i de lo
maco que de ben segur va ser el Trial de Santigosa (com sempre).
Salut i Trial !!!
Molt trist
Anònim, 23/04/2014 a les 16:17
+0
-0
No has entès el que volia dir, parlava en un sentit molt mes ampli i no de la tasca en concret dels controls.
Però es igual, es el segon comentari que faig i no tinc temps per entrar en discussions que no porten enlloc.
Tu tens el teu punt de vista i jo el meu, jo respecto el teu com tu respectes el meu pel que has dit.

Salut!!!
poca profesionalidad
Anònim, 23/04/2014 a les 19:57
+12
-0
buenas a todos!
bueno yo queria comentar que ni soy de Sant Joan ni practico trial, pero si estava en la zona en cuestion...
vi primero pasar un joven piloto, que hizo la zona sin marcar ninguna penalizacion, el joven llego miro la zona, se monto en su moto y gas a fondo marco un 0 impresionante. nadie mas consiguio subir.
puedo dar fe que al piloto de la polemica todos los presentes quedamo indignados con su poca profesionalidad...
el y otros compañeros suyos estuvieron manipulando la zona durante mucho tiempo, el control le reclamo en varias ocasiones que no modificara la zona pero el hizo caso homiso demostrando su poca profesionalidad de nuevo.
al pobre chico que hacia de control lo estuvieron liando durante mucho rato y lo tenian muy agobiado pero en todo momento mantuvo su conpostura. cuando moret hizo la zona subio a un pie, el control lo penalizo y vi como anotava algo en la libreta de control. supongo que no se atrevio a marcarle un cinco.
solo quiero aportar mi opinion, no soy quien para juzgar si fue correcto o no la decision del organizador ya que no entido mucho de este deporte.
pero si puedo opinar, y opino que el piloto moret fue el unico que modifico la zona para conseguir subir..
lastima que un trial tan bonito quede marcado por este suceso, ya que en revista especializadas he podido ver que moret a cargado con dureza contra el organizador del evento y vajo mi punto de vista eso es de poco profesional y cobarde a la vez, creo que sus quejas deverian ir dirigidas a la marca de motos que puso la reclamacion.. misma marca que pilota moret( poco aprecio le tendran cuando fueron ellos los que le quitaron la primera posicion en el trial)