Llet Nostra compleix 10 anys com la marca líder del sector lleter català

Redacció
12 de febrer del 2014
La planta de Llet Nostra a Vic
La planta de Llet Nostra a Vic | Adrià Costa
Vista de la planta de producció de Llet Nostra a Vic. Foto: Adrià Costa

La marca de llet Llet Nostra, de la qual forma part la Cooperativa Agroequària de Vallfogona de Ripollès, ha augmentat un 1,25% les vendes el 2013 respecte a l'any anterior, amb una facturació de 22.910.000 euros, després de comercialitzar més de 31 milions de litres de llet en bric i en productes lactis. En una roda de premsa a Girona, el president de Llet Nostra, Xavier Tubert, va destacar que la companyia celebra el seu desè aniversari com la marca líder en llet bàsica a Catalunya, amb una quota de mercat de l'11,18%.

El 50% de la producció de Lleters de Catalunya -les cooperatives que integren Llet Nostra- es destina a la comercialització de llet en bric amb la seva marca, mentre que la resta es dedica a l'elaboració de postres o es ven a altres companyies.

Tubert va avançar la intenció de l'empresa d'entrar al mercat francès –ara mateix Llet Nostra comercialitza a Catalunya, les Illes Balears i Andorra-, tot i que va lamentar les dificultats estructurals per expandir-se cap al nord. De moment, Llet Nostra ha començat a introduir-se al mercat dels productes lactis per aprofitar la seva producció de llet, amb l'elaboració de iogurts i postres -aquest nou procés s'ha externalitzat, sota la supervisió de la companyia-.

Per la seva banda, el president de Lleters de Catalunya, Joan Pijoan, va indicar que actualment l'empresa aglutina el 30% de les explotacions catalanes de llet -amb de 215 factories-, tot i que en els últims deu anys una tercera part dels ramaders han deixat el negoci. Els sis grups cooperatius que formen part de Llet Nostra són, a banda del de Vallfogona, Lletera de Campllong, Ramaders del Baix Empordà, Cadí, Lletera de Mollerussa i Comarca, i Grup Lleter de Banyoles. La producció es concentra en una planta a Vic.