Ripoll proposa evitar el pas a nivell amb unes passarel·les sobre el Ter

L'alternativa té un cost similar a la d'Adif i es discutirà la setmana vinent en una reunió

Arnau Urgell
06 de febrer del 2014
Els vianants no podran creuar el pas a nivell del passeig Ragull
Els vianants no podran creuar el pas a nivell del passeig Ragull | AU
Pas a nivell del passeig Ragull. Foto: Arnau Urgell

L'Ajuntament de Ripoll fa mesos que insisteix en la necessitat d'actuar al pas a nivell del passeig Ragull per reduir el màxim el risc que es torni a produir un atropellament. Ara, els serveis tècnics han elaborat una nova proposta que consisteix en construir unes passarel·les metàl·liques per sobre el Ter per tal que totes les persones –també les de mobilitat reduïda- puguin passar pel pas soterrat i evitin creuar les vies.

Adif es va comprometre el juny passat a reformar el pas subterrani per tal que “un 90% dels vianants” deixessin de passar per la superfície. La proposta passava per millorar estèticament l'espai –a nivell de pintura i il·luminació-, reduir el pendent dels esglaons i eliminar les barreres arquitectòniques. Aquest darrer element, com acostuma a passar, era el més complicat i s'apostava per construir unes rampes amb ziga-zaga per salvar el desnivell. “No ho veiem gens clar i pensàvem que podia ser força incòmode si coincidien, per exemple, una cadira de rodes i un cotxet” explica l'alcalde Jordi Munell.

Per aquest motiu es van posar a treballar amb una proposta alternativa. Adif no ho va veure malament però deixant clar que sempre es tindria en compte el factor econòmic a l'hora d'escollir la solució. En aquest sentit, segons l'alcalde ripollès, els serveis tècnics municipals han elaborat un projecte preliminar que té un cost d'uns 300.000-400.000 euros, molt similar al que plantejava Adif.

Es tracta d'instal·lar unes rampes metàl·liques paral·leles al vial però sobre el riu Ter. Per una banda començarien a l'alçada de la benzinera mentre que a l'altra aniria just a l'inici del pont de l'Arquet. “Tindria el pendent mínim per tal que fos apte per a persones amb mobilitat reduïda” explica Jordi Munell. A més, s'arranjaria el pas subterrani per on hauria de passar tothom, tant els que utilitzessin les rampes com els que ho fessin per les escales. De fet, les voreres quedarien tallades a l'entorn del pas a nivell amb l'objectiu que cap vianant passés per dalt.

El proper 11 de febrer les dues parts es trobaran en una reunió per triar una de les dues alternatives. Immediatament després Adif es posaria a redactar el projecte i s'intentaria que Foment inclogués l'actuació en una partida oberta per la millora de seguretat. Tot i que s'han de fer diversos passos l'alcalde ripollès manté la confiança que les obres espuguin executar aquest mateix 2014.