El santjoaní dels setze Dakars

El mecànic Manel Salinas fa quasi deu anys que va obrir a Sant Joan el taller Nani Racing juntament amb Nani Roma | Reflexiona a La Veu sobre el món del motor i la duresa del Dakar

Joan Garcia/Arnau Urgell
28 de gener del 2014
Manel Salinas (segon per l'esquerra), amb un pilot Nani Racing
Manel Salinas (segon per l'esquerra), amb un pilot Nani Racing | Facebook
Manel Salinas (segon per l'esquerra), amb un dels pilots de Nani Racing. Foto: Facebook

Quan es parla de Sant Joan de les Abadesses i Dakar hom pensa en Albert Bosch que n'ha disputat set. Tanmateix, hi ha un altre santjoaní que encara n'ha fet més, concretament 16. Es tracta del mecànic Manel Salinas que fa quasi deu anys va obrir al municipi el taller Nani Racing juntament amb el pilot osonenc Nani Roma. Especialitzat en suspensions fan assistència a pilots d'elit com el mateix Roma, Adam Raga, Gerard Farrés, Francesc Cucharrera “Cucha”, Francesc Moret i també d'altres amateurs.

Salinas va ser el protagonista aquest dilluns a la Tertúlia esportiva de La Veu de Sant Joan. El mecànic reflexiona en una llarga conversa sobre el món del motor i la duresa del Dakar d'enguany. “Si fos fàcil, quin valor tindria?” es pregunta tot recordant que el 2013 hi van haver moltes crítiques per ser massa fàcil. “Segurament ningú comptava amb les temperatures més altes de les darreres tres dècades” explica.

El mecànic santjoaní, nascut a Andalusia i que de ben petit es va traslladar a viure al barri barceloní de Gràcia, va fer el primer Dakar al 1988. Ha assistit a pilots com Jordi Arcarons, Marc Coma i el mateix Nani Roma amb qui va aconseguir la victòria el 2004, just deu anys abans que el pilot de Folgueroles l'hagi reeditat en cotxes. Amb el mateix Roma també van guanyar el 1994 el Campionat d'Europa d'Enduro però també ha treballat en altres modalitats com el Mundial de motociclisme amb Carles Cardús.

Després de la victòria del 2004, Manel Salinas i Nani Roma van crear l'empresa Nani Racing que van decidir establir a Sant Joan de les Abadesses. Tot i que el projecte té diverses línies de negoci, la principal és la preparació de suspensions per pilots tant de nivell elit com amateur.