La realitat augmentada d'Estiluz

Una aplicació per a mòbils i tauletes, amb 500 descàrregues mensuals, permet imaginar virtualment com queden els productes de l'empresa santjoanina abans de comprar-los

per Arnau Urgell, 12 de desembre de 2013 a les 13:40 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 12 de desembre de 2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Un dels grans problemes en comprar qualsevol element de decoració és com quedarà a la sala, l'habitació o l¡espai on el vulguem ubicar. Per solucionar-ho, ja fa quasi dos anys que l'empresa santjoanina Estiluz, dedicada a la il·luminació, va tirar endavant una aplicació de realitat augmentada que permet projectar virtualment en tauletes i mòbils intel·ligents com queden els productes. La iniciativa, que mensualment assoleix una xifra de 500 descàrregues, ha estat seguida posteriorment per grans companyies del sector de la decoració com la sueca Ikea.


“Volíem treballar en la idea de la compra responsable” explica Marta Masdeu, responsable de màrqueting d'Estiluz. En aquest sentit va sorgir la possibilitat de desenvolupar una aplicació de realitat augmentada amb una petita empresa de Barcelona i el resultat ha estat molt satisfactori. “Hores d'ara una foto no és suficent” afegeix Masdeu i per aquest motiu en el darrer catàleg de paper i han incorporat els codis QR –un tipus de codis de barres que es llegeixen amb smartphones- per tal de visualitzar vídeos.

L'aplicació està disponible a les plataformes iTunes (Apple) i Android. A banda de descarregar-ho a la tauleta o al mòbil intel·ligent cal imprimir un full segons el tipus de producte que es vulgui provar. N'hi ha per llums de peu, per aplics de paret i pels que es pengen al sostre. S'enganxen al lloc on es vol instal·lar el producte i aleshores amb l'aplicació es fa una fotografia. El programa permet triar el llum, el color, la disposició... i acabar amb una recreació virtual de com quedaria. Els seus responsables asseguren que tot el procés s'enllesteix amb no més de 90 segons.


“Quan ho vam fer era un tipus de tècnica encara poc utlitzada al sector” explica la responsable de màrqueting d'Estiluz. Des d'aleshores però les descàrregues no han parat de créixer i ara s'han situat a les 500 mensuals. En aquest sentit Masdeu admet que l'aposta d'Ikea per aquest tipus d'aplicacions també hi ha ajudat. “Com més empreses ho facin millor serà per nosaltres” conclou.

Estiluz, fundada el 1969, manté el capital íntegrament familiar i té una facturació global anual d'uns 7 milions d'euros. A banda de la central de Sant Joan de les Abadesses disposa de filials als Estats Units, França i Alemanya amb un total de 40 treballadors, una trentena dels quals al Ripollès

  L'aplicació d'Estiluz en una tauleta. Foto: Adrià Costa

 

Participació