Adif es compromet a reformar el pas subterrani del passeig Ragull

Es pretén que el 90% dels vianants deixin de passar pel pas a nivell on no es farà cap actuació

Arnau Urgell
13 de juny del 2013
Pas a nivell del passeig Ragull.
Pas a nivell del passeig Ragull. | Arnau Urgell
Adif finalment actuarà al pas subterrani. Foto: Arnau Urgell

Adif elaborarà un projecte per reformar el pas subterrani del passeig Ragull de Ripoll. Un compromís que arriba després de les diverses reunions impulsades pel consistori a causa de l'atropellament mortal del passat 18 d'abril . L'objectiu és que el 90% dels vianants deixin de passar pel pas a nivell –on no es farà cap actuació- i ho facin per sota.

En les properes setmanes Adif realitzarà un esbós de la reforma del pas subterrani. Es volen eliminar les barreres arquitectòniques, reduir el pendent dels esglaons i fer més atractiu estèticament l'espai. “La idea és que la gent que passa pel passeig Ragull hi emboqui de manera natural” assegura l'alcalde Jordi Munell.

Una vegada l'Ajuntament doni el vist-i-plau a les idees plantejades, l'empresa ferroviària iniciarà la redacció del projecte. Després caldrà desplaçar-se a Madrid per aconseguir finançament per una obra no prevista. “Tenint en compte que és un tema prioritari de seguretat esperem aconseguir-ho” assenyala Munell. A més, recorda que el cost no serà massa elevat ja que en cap es tracta d'obra nova sinó de reformes.

Descarten actuar al pas a nivell

L'Ajuntament de Ripoll va anunciar pocs dies després de l'atropellament que s'havia d'actuar de totes totes per evitar nous accidents. La idea inicial era fer canvis al pas a nivell amb propostes per blindar l'accés de vianants i ciclistes quan passa un tren. Tanmateix, Adif finalment ha desestimat actuar-hi ja que, segons explica Jordi Munell, les seves inversions s'han d'orientar a eliminar-los més que a reformar-los. Per aquest motiu va quedar a mig fer l'ampliació de la part de vianants més propera al pont que va iniciar l'Ajuntamen t. Adif mai va executar la seva part consistent en adaptar el tram de la via i mesos més tard s'hi va acabar col·locant una barana protectora.

Amb la decisió final l'objectiu és invertir la situació actual. “Si ara el 90% de gent passa per dalt hem d'intentar que només acabin sent el 10 i la resta ho facin per un pas subterrani molt més 'amable'”, conclou l'alcalde ripollès.