Uns trens menys còmodes de l'esperat

Anàlisi de les novetats dels combois reformats, a càrrec d'Àlex Porta, usuari de la línia

per Redacció, 9 de maig de 2013 a les 09:30 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 9 de maig de 2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Imatge de la primera circulació d'un tren reformat. Foto: Raimon Vaquer

El diumenge 28 d'abril van circular per primera vegada les dues primeres unitats remodelades de la línia Barcelona-Ripoll-Puigcerdà. Malgrat tractar-se d'una millora reivindicada històricament pels usuaris, la sensació és que ha quedat lluny de les expectatives inicials. Àlex Porta, usuari diari de la infraestructura, ha publicat al seu bloc una anàlisi dels nous combois que pel seu interès reproduïm parcialment.


“Encara estem lluny d'uns seients còmodes”, a càrrec d'Àlex Porta
Els seients són més còmodes però encara excessivament durs. On són aquells seients blaus i esponjosos (foto d'El Blog de Rodalies Vic R3) que tenien abans (antigues unitats 440) els trens de rodalies?. Allò sí que era comoditat! Hem millorat però encara estem lluny d'uns seients còmodes.

El recolza braços central es pot aixecar i és molt pràctic però el de la banda de la finestra, molesta sobretot si estàs treballant amb un ordinador. Pel que fa a la disposició, hi ha seients encarats per a quatre persones (2+2) i d'altres de només dues persones. En aquest darrer cas, la sensació és una mica claustrofòbica perquè els respatllers són molt alts i no tens visibilitat. A mi no em convenç aquesta nova disposició i prefereixo la típica de 2+2. A més, crec que en els vagons remodelats hi ha una mica més d'espai per posar les cames entre seient i seient.

Es troben a faltar les taules promeses per a poder llegir o treballar amb l'ordinador amb normalitat. I aprofito aquest punt per indicar que la cobertura de dades mòbils continua essent pèssima. A bona part de la línia no hi ha una cobertura acceptable.

Pel què fa als espais per a bicicletes i esquís, n'hi ha dos a cada vagó i poso en dubto que siguin  massa utilitzats. En canvi es troben a faltar espais per deixar maletes grosses, que sempre acaben al passadís central.

Inicialment també es va dir que es renovaria el sistema de climatització. A les darreres notícies publicades sobre la circulació dels trens remodelats no es fa cap menció d'aquest aspecte. No sé si s'ha renovat o no però si a partir del soroll que continuen fent els aparells crec que puc afirmar que s'han deixat els que hi havien. D'altra banda els trens continuen fent una pudor insuportable que s'enganxa fins i tot a la roba i no marxa fins que la rentes. Finalment s'han repintat els trens d'un color blanc més clar que el que hi havia fet que dóna més lluminositat. I el terra, que també deien que es canviaria, continua sent el mateix.

Resum de l'anàlisi

Hem millorat en comoditat dels seients però continuem tenint:

1. Trens lents, molt lents (1h 45' - 1h 50' per fer els 100 km Ripoll-Barcelona)
2. Trens molt sorollosos.
3. Trens que fan pudor.
4. Manquen les taules per treballar amb comoditat.
5. La gestió i l'explotació de la línia continua essent pèssima. Com pot ser que un tren arribi sempre  10 minuts tard? No seria millor publicar horaris reals? O és que fa vergonya publicar que un tren de l'Europa moderna tarda dues hores a recórrer 100 km?

 

Participació