Rodalies posa en circulació els dos primers trens reformats

La millora de combois acabarà la primavera de 2014

Arnau Urgell
29 d'abril del 2013
Primera circulació d'un tren reformat.
Primera circulació d'un tren reformat. | Raimon Vaquer
Primera circulació d'un tren reformat. Foto: Raimon Vaquer

Aquesta vegada el termini s'ha complert. Diumenge va circular per primera vegada les dues primeres unitats remodelades de la línia Barcelona-Ripoll-Puigcerdà. Una millora molt esperada que arriba amb 13 mesos de retard respecte les previsions inicials i que finalitzarà la primavera de 2014. En aquest sentit s'espera que Renfe lliuri la resta de 12 combois reformats a raó d'una per mes.

La millora de l'interior dels trens era una vella reivindicació dels usuaris que havien d'afrontar viatges de fins a tres hores amb seients molt durs. Precisament la substitució per butaques ergonòmiques és una de les grans novetats de la remodelació dels catorze combois de la sèrie 447 que acabarà suposant una inversió d'uns 3,2 milions d'euros.

Aquest diumenge a primera hora els dos primers combois reformat va cobrir el trajecte entre Barcelona i Puigcerdà. Després, cap al migdia, va fer el recorregut en sentit contrari. Es tractava d'un tren de sis vagons (tres més tres) amb el seu mobiliari renovat. Tot i això, els primers viatgers han explicat que esperaven uns seients una mica més còmodes ja que l'escuma “és un xic massa dura”. Això sí, són acotxats amb reposa-braços. Un dels canvis és la seva disposició ja que han passat d'estar agrupats de quatre en quatre a dues files de dos i una de quatre.

A cada vagó hi ha espais per ubicar dues bicicletes i quatre esquís. Els plàstics de les parets i el sostre són nous repintats amb una textura un xic rugosa. En canvi, tant el terra, les finestres com els portaequipatges superiors no s'han modificat.

En canvi, manca un dels elements més esperats i que l'exconseller Lluís Recoder havia anunciat mesos enrere en una visita a Ripoll. No hi ha taules –com tenen alguns dels Mitja Distància- que permetin treballar a l'interior del tren tenint en compte la llargada dels viatges.

Els “trens còmodes” han tardat molt més de l'esperat

El passat 22 de març es va presentar el primer dels catorze combois que s'han de remodelar i es va anunciar que a finals d'abril ja circularia. Una millora que ha tardat molt més de l'esperat ja que s'havien donat fins a tres dates que es van incomplir: març de 201, tardor de 2012 i gener de 2013.