Ripoll reclama mesures de seguretat al pas a nivell del passeig Ragull

Dilluns vinent, reunió amb Rodalies per blindar l'accés de vianants i ciclistes quan passi el tren davant la impossibilitat de suprimir la infraestructura

per Redacció, 26 d'abril de 2013 a les 17:40 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 26 d'abril de 2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'Ajuntament de Ripoll reclama més mesures de seguretat al pas a nivell del passeig Ragull. Foto: Adrià Costa

L'Ajuntament de Ripoll té clar que s'ha de fer el què sigui per evitar que es torni a repetir mai un accident com el de la setmana passada que va suposar la mort d'un jove atropellat per un tren al pas a nivell de passeig Ragull. Davant la impossibilitat –si més no a mig termini- d'eliminar la infraestructura, el dilluns vinent es reuniran amb els responsables de Rodalies per tal que s'introdueixen mesures de seguretat en aquest punt de la vila.


El principal objectiu del consistori ripollès és blindar l'accés de vianants i ciclistes quan passi un tren. En aquest sentit una de les mesures que proposarà l'alcalde Jordi Munell és situar barreres específiques a la zona de les voreres –o bé allargar les actuals perquè també tapin aquest espai-. L'opció de tancar totalment el pas a nivell es preveu menys viable ja que això impediria que un vehicle que hi quedés atrapat pogués sortir amb facilitat. Tot i això, el batlle ripollès explica que reclamaran que s'estudiïn altres passos a nivell urbans per trobar la solució més satisfactòria.

Es dóna la circumstància que el 2009 l'Ajuntament va ampliar la zona de pas de vianants més propera al pont però Adif mai va executar la seva part consistent en adaptar el tram de la via. Mesos més tard s'hi va acabar col·locant una barana protectora.


Impossibilitat de suprimir el pas a nivell

La demanda de l'Ajuntament de Ripoll per augmentar les mesures de seguretat després del tràgic atropellament respon a la impossiblitat de suprimir el pas a nivell. En el Pla d'ordenació urbanística municipal (POUM), aprovat el 2008, se'n dibuixa l'eliminació a partir d'una operació faraònica que suposaria el trasllat de l'estació al pla d'Ordina i la construcció d'un gran túnel a l'oest de la vila.


Posteriorment, en els pressupostos estatals de 2009 es va destinar una partida de 500.000 euros per a la supressió del pas a nivell. Uns diners negociats per ERC però que van sorprendre al consistori aleshores encapçalat per Teresa Jordà que va reclamar destinar-los a una altra qüestió veient la impossibilitat d'executar l'actuació. Posteriorment, el febrer de 2012, i molt probablement com a conseqüència d'aquesta qüestió, a l'Ajuntament de Ripoll va arribar un projecte de Foment per tal d'eliminar la infraestructura.

Consistia, segons ha explicat l'alcalde Jordi Munell, en allargar el túnel fins al pont i tallar la circulació de vehicles amb un giratori-cul de sac a la gasolinera. Una opció que en cap cas es veu amb bons ulls ja que desconnectaria el barri de la carretera de Barcelona amb el centre. Per evitar l'impacte d'un “mur”, el projecte preveia que l'allargament del túnel fos una estructura transparent de metacrilat.

 

Participació