Rodalies acaba per fi la reforma del primer «tren còmode»

Començarà a circular a finals d'abril, amb més d'un any de retard. La millora de combois es completarà la primavera de 2014

Arnau Urgell
22 de març del 2013
Visita al primer comboi reformat.
Visita al primer comboi reformat. | @territoricat
Visita al primer comboi reformat. Foto: @territoricat

Rodalies ja ha finalitzat la renovació de l'interior d'un dels combois de la línia Barcelona-Ripoll-Puigcerdà. El primer “tren còmode” començarà a circular a finals d'abril –tretze mesos després de les previsions inicials- en un procés que finalitzarà la primavera de 2014 –es preveu que Renfe lliuri les altres tretze unitats a raó d'una per mes-.

La millora de l'interior dels trens era una vella reivindicació dels usuaris que havien d'afrontar viatges de fins a tres hores amb seients molt durs. Precisament la substitució per butaques ergonòmiques és una de les grans novetats de la remodelació dels catorze combois de la sèrie 447 que acabarà suposant una inversió d'uns 3 milions d'euros.

A més, s'han creat quatre zones per a la ubicació de bicicletes i esquís de manera combinada per afavorir l'ús dels trens pels practicants d'aquests esports. Les altres novetats –que han pogut conèixer de primera mà aquesta tarda l'alcalde de Ripoll i el president del Consell Comarcal- han estat noves paperes i mampares, la implantació de lluminàries de leds a les zones de plataforma adjacents a les portes per tal de millorar la il·luminació dels vehicles
 així com modificar la pintura interior.

En canvi, manca un dels elements més esperats i que l'exconseller Lluís Recoder havia anunciat mesos enrere en una visita a Ripoll. No hi haurà taules –com tenen alguns dels Mitja Distància- que permetin treballar a l'interior del tren tenint en compte la llargada dels viatges.

Els “trens còmodes” han tardat molt més de l'esperat

Si la previsió feta pública avui mateix pel Departament de Territori es compleix, a finals d'abril circularà el primer “tren còmode” renovat. Una millora que ha tardat molt més de l'esperat ja que s'havien donat fins a tres dates que s'han incomplert: març de 2012 , tardor de 2012 i gener de 2013 .

De fet, la darrera data havia de permetre que el comboi reformat servís per cobrir el denominat Tren Blanc, un semidirecte que funciona durant la temporada d'esquí els cap de setmana per unir Barcelona amb les estacions d'esquí de Núria i la Molina –parant a Vic, Ripoll i Ribes-. Tanmateix, el tren de l'esquí s'acaba l'1 d'abril, un mes abans que comenci a circular el primer 447 reformat.

Nota de premsa de Territori i Sostenibilitat



Interior del primer tren reformat. Foto: Territori i Sostenibilitat