27
de febrer
del
2013
Els usuaris esperen pacientment el desdoblament del tren. Foto: Adrià Costa
Una campanya a Internet, impulsada per Jaume Vila a la plataforma Change.org, recull signatures per tal de pressionar als governs català i espanyol perquè es posin d'acord i posin fil a l'agulla per desdoblar la línia de rodalies R3, en el tram de Barcelona fins a Vic. En aquesta plataforma ja s’hi han engegat reclamacions semblants i s’ha aconseguit influir en alguns conflictes, asseguren els organitzadors. De moment, ja s’han sobrepassat el centenar de signatures.
L’adhesió és molt senzilla. Només s’han de posar unes dades personals i clicar a “firmar”. L’acció també permet escriure comentaris, que llavors es poden llegir a la pàgina.
La reivindicació del desdoblament de la línia de tren –com a mínim fins a Vic- fa molt temps que cueja. Un projecte sense data d’inici que s'estima que pot costar 785 milions d'euros. Més enllà dels problemes tècnics del traçat –Montcada, la Garriga, el Figaró...- no sembla que en l'actual context econòmic l'obra pugui ser una realitat ni a curt ni a mig termini.
En aquest marc, el Departament de Territori i Sostenibilitat va recuperar fa uns dies la possibilitat de desdoblar per trams la línia, per tal de millorar progressivament el servei, amb un augment de freqüències i de velocitat, tal i com va publicar ElRipollès.info.
Una campanya a Internet, impulsada per Jaume Vila a la plataforma Change.org, recull signatures per tal de pressionar als governs català i espanyol perquè es posin d'acord i posin fil a l'agulla per desdoblar la línia de rodalies R3, en el tram de Barcelona fins a Vic. En aquesta plataforma ja s’hi han engegat reclamacions semblants i s’ha aconseguit influir en alguns conflictes, asseguren els organitzadors. De moment, ja s’han sobrepassat el centenar de signatures.
L’adhesió és molt senzilla. Només s’han de posar unes dades personals i clicar a “firmar”. L’acció també permet escriure comentaris, que llavors es poden llegir a la pàgina.
La reivindicació del desdoblament de la línia de tren –com a mínim fins a Vic- fa molt temps que cueja. Un projecte sense data d’inici que s'estima que pot costar 785 milions d'euros. Més enllà dels problemes tècnics del traçat –Montcada, la Garriga, el Figaró...- no sembla que en l'actual context econòmic l'obra pugui ser una realitat ni a curt ni a mig termini.
En aquest marc, el Departament de Territori i Sostenibilitat va recuperar fa uns dies la possibilitat de desdoblar per trams la línia, per tal de millorar progressivament el servei, amb un augment de freqüències i de velocitat, tal i com va publicar ElRipollès.info.