La Fundació Eduard Soler aposta per l'FP dual per «acostar-se a Alemanya»

Una vintena d'alumnes compatibilitzaran la formació a l'Escola de Treball del Ripollès amb la que rebran, amb una beca o amb un sou, a les empreses

Arnau Urgell
24 de setembre del 2012
Irene Rigau ha presidit la inauguració del curs acadèmic a la FES.
Irene Rigau ha presidit la inauguració del curs acadèmic a la FES. | Arnau Urgell
Irene Rigau ha presidit la inauguració del curs acadèmic a la FES. Foto: Arnau Urgell

Formar-se de manera integrada entre l'escola i l'empresa. Aquest és el mètode de l'FP dual amb la qual el Departament d'Ensenyament vol lluitar contra l'elevadíssima taxa d'atur juvenil. La Fundació Eduard Soler és un dels 16 centres que, al conjunt del país, permetran que els seus alumnes combinin les classes amb l'aprenentatge real, un model que va més enllà de les clàssiques pràctiques.

Aquest dilluns s'ha inaugurat oficialment el curs acadèmic 2012-2013 de l'Escola del Treball –per bé que les classes ja havien començat la setmana passada-. La consellera Irene Rigau ha estat l'encarregada de presidir un acte en el qual s'ha batejat l'aposta de la FES per l'FP dual per “acostar-se a Alemanya”, ha assenyalat Anna Mates, directora de formació. De fet, Ensenyament ha tingut tres grans referents (Àustria, Suïssa i Alemanya) a l'hora de tirar endavant una iniciativa que seguiran enguany 536 alumnes arreu del país i que es vol que el curs vinent arribi a 1.500.

A la Fundació Eduard Soler estrenaran aquesta nova modalitat formativa 18 alumnes dels cicles formatius de grau superior de Programació de la Producció en Fabricació Mecànica i de Disseny en Fabricació Mecànica. El fet de treballar en empreses –en el cas del Ripollès, Comforsa i Matrix- els suposarà un salari o una beca-salari d'entre 500 i 600 euros.

“Estem tancant el cercle d'allò que va imaginar Eduard Soler”, ha afirmat Irene Rigau. “És una inicativa que exigeix un gran compromís per part dels estudiants” ha assegurat el president de la FES, Eudald Vilardell, dirigint-se als alumnes del centre que omplien l'auditori.