Llibres més barats que cafès

L'editorial digital Neurosi, impulsada per Jordi Caballeria i Jordi Remolins, es presenta en societat amb una apologia de la digitalització

Arnau Urgell
09 de juliol del 2012
Jordi Caballeria i Jordi Remolins són els impulsors de l'editorial Neurosi.
Jordi Caballeria i Jordi Remolins són els impulsors de l'editorial Neurosi. | Arnau Urgell
Jordi Caballeria i Jordi Remolins són els impulsors de l'editorial Neurosi. Foto: Arnau Urgell

“Amb un euro no pagaràs un litre de gasolina ni un cafè però podràs tenir un llibre”. Aquest podria ser un dels lemes publicitaris de la jove editorial digital Neurosi, un projecte impulsat pel ripollès Jordi Remolins i el santjoaní Jordi Caballeria. I és que totes les obres editades es venen a un preu a l'entorn d'un euro a les plataformes iTunes i Amazon. L'editorial es va presentar en societat divendres a la Biblioteca Lambert Mata, a tocar d'una de les majors concentracions de llibres de paper que hi ha a la comarca.

El catàleg de Neurosi té hores d'ara sis llibres. Alguns ja havien aparegut en paper –com el premiat El temps que tot ho emmerda del mateix Jordi Caballeria- mentres altres havien tingut ja una primera experiència digital –és el cas de les històries de Foc creuat d'un bloc a quatre mans de Caballeria i Remolins-. També hi ha, evidentment, l'aposta per textos inèdits com el del periodista ripollès Dani Vilaseca que ha fet el seu debut literari amb El congost del riu Blau.

La presentació de Neurosi es va convertir en una oda a la digitalització. En aquest sentit Jordi Font, director d'estratègia del Grup Nació Digital (del qual forma part ElRipollès.info), va defensar que desapareixeran tant llibres com diaris de paper com a objectes de consum. En aquest sentit va posar com a analogia les piràmides egípcies. “Eren molt boniques però de cop van deixar de tenir servei” per referir-se als inassumibles costos de producció. Tant Ricard Sala com Jordi Caballeria, de l'empresa Caballeria TASL, van mostrar les avantatges dels llibres digitals en dispositius com el Kindle o l'iPad. “Tenen una capacitat de 3.000 llibres, més dels que em llegiré abans que em mori” va assenyalar Sala.

Entre el públic hi havia Mònica Huix-Mas, pseudònim literari de Mònica Vilà Garcia, una autora que després de publicar diversos llibres en format convencional ha decidit fer-ho en digital amb Neurosi. De fet, amb la voluntat d'afavorir la “transició” l'editorial de Caballeria i Remolins es planteja imprimir en versió analògica l'obra més venuda.

Presentació de l'editorial digital Neurosi a Ripoll. Foto: Arnau Urgell