20
de juny
del
2012
Els cercles EURAM, que propugnen els intercanvis empresarials des dels diversos territoris dels Països Catalans, va escollir Ripoll per iniciar una campanya per reclamar el corredor mediterrani. L'acte pretenia involucrar la comarca en la reivindicació d'aquest eix de passatgers i mercaderies i és el primer d'una sèrie que acabarà el 14 de desembre a Peníscola, al País Valencià. L'objectiu de l'Institut Vilallonga, coorganitzadora de l'acte, és recollir signatures arreu del país.
L'acte d'aquest dimarts, celebrat a la sala Abat Senjust de l'Ajuntament de Ripoll, va comptar amb la intervenció de Pere Anton, president del Cercle Euram Ripollès, així com la lectura del manifest a favor de la finalització de l'arc mediterrani per part dels cercles Euram de la Garrotxa, l'Empordà i el Ripollès. Per acabar, l'empresari Xavier Costa, de l'empresa de productes de cuina Lékué, va abordar el seu propi cas d'èxit. Una manera d'injectar optimisme econòmic en un context de poques alegries.
L'Institut d'Economia i Empresa Ignasi Vilallonga i els cercles Euram volen que es construeixi en un termini curt de temps un corredor mediterrani amb doble via per a passatgers i mercaderies amb ample europeu. Les reivindicacions també passen per finalitzar o construir els accessos als diversos ports d'aquest potent eix així com solucionar la “desconnexió històrica” del triangle Castelló-Tortosa-Tarragona.
L'acte d'aquest dimarts, celebrat a la sala Abat Senjust de l'Ajuntament de Ripoll, va comptar amb la intervenció de Pere Anton, president del Cercle Euram Ripollès, així com la lectura del manifest a favor de la finalització de l'arc mediterrani per part dels cercles Euram de la Garrotxa, l'Empordà i el Ripollès. Per acabar, l'empresari Xavier Costa, de l'empresa de productes de cuina Lékué, va abordar el seu propi cas d'èxit. Una manera d'injectar optimisme econòmic en un context de poques alegries.
L'Institut d'Economia i Empresa Ignasi Vilallonga i els cercles Euram volen que es construeixi en un termini curt de temps un corredor mediterrani amb doble via per a passatgers i mercaderies amb ample europeu. Les reivindicacions també passen per finalitzar o construir els accessos als diversos ports d'aquest potent eix així com solucionar la “desconnexió històrica” del triangle Castelló-Tortosa-Tarragona.