Regularan l'accés al torrent de la Cabana amb una barrera automàtica

Els veïns de Campdevànol i les Llosses podran accedir al camí d'Estiula amb una targeta. Els visitants només podran aparcar a la font del Querol pagant 10 euros

| 31/05/2012 a les 09:52h
Arxivat a: Territori i medi ambient, Ajuntament de les Llosses, Joan Manso, torrent de la Cabana, font del Querol, Ajuntament de Campdevànol
Aquesta notícia es va publicar originalment el 31/05/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Només els veïns podran accedir amb cotxe al torrent de la Cabana Foto: Gerard Garcia

Després d'una primera prova pilot
, aquest estiu entrarà en vigor un sistema de control estricte de l'accés al torrent de la Cabana, un dels espais naturals amb major freqüentació a la comarca. Els ajuntaments de Campdevànol, les Llosses i els propietaris de la zona han acordat regular la circulació amb una barrera automàtica així com concentrar l'aparcament a la font del Querol.


El nou sistema suposarà que només els veïns de Campdevànol i les Llosses puguin accedir amb cotxe al camí d'Estiula –que permet arribar a les gorgues-. Ho faran amb una targeta que expediran els dos ajuntaments i que tindrà un cost de cinc euros (i quinze de fiança). La resta de visitants hauran de pagar deu euros diaris per deixar el cotxe a la font del Querol ja que s'eliminarà l'aparcament del torrent de la Cabana creat fa un parell d'anys.

“El gran objectiu és que la gent de Campdevànol recuperi aquest espai” explica l'alcalde Joan Manso. En aquest sentit considera que el torrent ha de ser un paratge vinculat al turisme senderista i de respecte al medi ambient mentre que aquells que vulguin fer costellades ja tenen l'àrea de la font del Querol. “Qui es vulgui banyar podrà arribar-hi a través del camí ral” assenyala. Sigui com sigui, l'estiu passat només el 2% dels vehicles que van aparcar als aparcaments eren de Campdevànol (es va arribar a comptabilitzar 700 persones en els dies de major afluència).

Els canvis en l'accés motoritzat també suposaran que els dos ajuntaments aprovin reglaments unificats que, entre altres, prohibeixen les activitats d'aventura organitzades per empreses. Es manté la prohibició de l'acampada lliure mentre que el fet de llançar-se pels gorgs o caminar per sobre del gel queda sota l'estricte responsabilitat dels usuaris. De fet, l'estiu passat el consistori campdevanolenc va expressar la seva preocupació pel fet que diverses empreses oferissin paquets de barranquisme sense llicència.

Nota de premsa de l'Ajuntament de Campdevànol

COMENTARIS


Peatges, 31/05/2012 a les 10:20
+29
-17
Com us agraden els peatges als amics de CIU eh..... És ben cert que a Campdevànol només s'hi anirà desgraciàdament per tenir que anar a l'hospital i senyors, déu vulgui que no hi hagueu d'anar mai pq pots sortir-ne pitjor de com has entrat...
fugida endavant
Anònim, 31/05/2012 a les 10:36
+21
-11
Resulta que no poden fer servir l'aparcament de l'any passat degut a que, per culpa de la prepotència de l'alcalde, el propietari no ho ha autoritzat.
I en comptes de cercar una solució al problema, s'envoliquen amb aquest invent i a més fan creure que l'Ajuntament de Les Llosses i els propietaris de les finques afectades hi estan d'acord.
Ja s'ho torbaran.
en fi...
Anònim, 31/05/2012 a les 11:06
+30
-11
anem tancant les portes del turisme , que es de lo unic que podem viure ara aquí dalt...i de pas posem una barrera a l'entrada de la resta dels pobles del ripollès per que no entrin els de Campdevànol....
buf...
Anònim, 31/05/2012 a les 11:28
+23
-8
No ho entenc, com pot dir que qui vulgui fer costellades ja te l'àrea de la font? Costellades pagant se sobreentén no? Dons per mi s'ha acabat!!
Au... Font del Carol i Torrent de la Cabana, tot pels farigoletes! Ja que són tan insensats que gosen pujar a aquest cul de món, és imperatiu que els hi xuclem fins l'últim duro, a més ells ja estan acostumats a pagar peatges no?, dons te... que paguin i omplin les arques de l'ajuntament de Campdevànol!!! I els Camdavanolencs que també les engreixin amb "aquests passis de temporada", que així potser el senyor Manso es podar permetre un tracte més just amb les senyores de la neteja de l'ajuntament.
Sarcasmes a part, com apuntava el comentari de més a munt, la resta de ciutadans del Ripollès anirem a Campdevànol a l'hospital i prou, i només si es que estem molt desesperats i no tenim manera d'arribar a Vic o on sigui. Poc sentiment de comarca que hi ha per anar-lo dilapidant d'aquesta manera...
Digueu-me romàntica, però no faria pagar a ningú, em sembla molt bé que no es deixi aparcar a la pista de les basses... però d'aquí a fer pagar el pàrquing de la Font hi ha un món de diferència, i crec que simplement disfressen un simple afany recaptatiu amb sentiment de poble (les basses només pels de Campdevànol) i grans bones intencions ambientals (uns Convergents, no em facis riure). Quin sentit comú aquests polítics, i quina "jeta", no entenc com encara em sorprèn.
sento pena
Anònim, 31/05/2012 a les 13:29
+18
-32
Sento pena pels comentaris anteriors, perquè la majoria no deuen ser de campdevànol i no tenen ni idea del què suposa!!

per tant els que no vulguin venir millor, perquè defet aquests que critiqueu tampoc deixeu ni un euro al poble!!
Vergonya
Anònim, 31/05/2012 a les 13:46
+22
-5
Em fa vergonya ser del ripollès per culpa d'aquest nen ven vestit. De tota la vida anant a les basses i ara no si pot anar... bé pagant 10 euros!!! O sigui que si faig com sempre i vaig a fer-me una mullada abans de treballar... 50 eur. la setmana. Mare de deu!!! Que paguin els de fora la comarca que és els que generalment embruten i fan malbé les coses, la gent del ripollès hauria de ser gratis. Si no, on anirem a parar? pagar per la font d'en jordana, del tòtil, el rocòdrom de campdevànol,...
De conya!
Anònim, 31/05/2012 a les 16:17
+7
-4
Justs per pecadors! Qui vulgui mullarse el cul que camini!
Resposta al l ´oro!
Anònim, 31/05/2012 a les 16:33
+9
-2
No crec que si baixeu a la platja en el cas de Barcelona, estiguis pagant zona blava des que arribeu, ja que si fos així és del gènere ximple no anar a un lloc mes idíl·lic i mes barat , ja que CIU no té previst anul·lar el pagament als aparcaments, ni de la zona que comentem, ni d'unes altres, com a tanatoris,hospitals,mercats,ambulatoris i un gran llarg etc.
I sobre el d'embrutar el lloc, tant els forans com els propers i "sense generalitzar", tampoc van amb compte,i com ens va passar una vegada que vam anar a visitar el vostre preuat tresor i eren gairebé les 10 del matí (estiu) i els serveis de neteja, segons sembla no es van acordar d'actuar a la zona,(si és que alguna vegada ho fan), per que en això et dono la raó donava pena.
I per auant sortira....
Anònim, 31/05/2012 a les 17:27
+4
-3
Val.
Srs. de dretes de l'Ajuntament (inclou a la d'ERC), per quant sortira al consistori de Campdevànol aquests disberat.
vaia tela...
xevi rey, 31/05/2012 a les 19:14
+2
-2
Pero senyo joan que sera lo proxim.... possar zones blavas a campdevanol.....
Doncs ho trobo necessari
Xevi, 31/05/2012 a les 19:23
+8
-13
Qualsevol mesura que reguli la desmesurada massificació d'aquesta zona em sembla necessaria.És molt fácil criticar sent de fora i sense tenir ni idea del que està passant en aquesta zona que és del poble.
Perquè no es pot accedir lliurement al cim del monestir de Ripoll? o perquè es regula l'accés a molts d'altres llocs que duraríen dos dies si fóssin de lliure accés?
Trobo que s'ha fet massa tard
yoyo
Anònim, 31/05/2012 a les 19:35
+4
-9
estas son las politicas de extrema derecha de CIU y extrema izquierda de ERC
un pregunta
Anònim, 31/05/2012 a les 21:02
+4
-3
Es poden posar barreres així tan feliçment en un camí públic? Prohibir-hi aparcar perfecte, però impedir circular ja em sembla anar una mica lluny. Espero que als bombers, els mossos, la policia, les ambulàncies i la resta de serveis d'emergència també els donguin la targeteta...
Ah, i també espero que que el Consell Comarcal i el Departament de Territori prenguin nota que a partir d'ara es tracta de camins privats i que, per tant, no aportin ni un euro pel seu manteniment. Només faltaria!!
sanjuanina
Anònim, 31/05/2012 a les 21:59
+3
-4
us convido a tots a venir al gorg de malatosca de sant joan de les abadesses que aqui no es paga reeees!
turisme de carmanyola
un vilatá, 01/06/2012 a les 03:12
+3
-2
Perque embrutin la montanya, per sorolls de massificacions, per sortir a la premsa fen l`idiota sobre de les bases gelades i no deixar ni un € al poble, cosa que es demostrable, emb sembla una bona mesura, tot i no combregar amb les politiques del nen oportuniste. Turisme SI carmanyola a la feina!!
Doncs no sé
Anònim, 01/06/2012 a les 09:07
+4
-1
Miro la notícia i penso, bravo, ja era hora que algú posés fre a la disbauxa de la zona.
Per exemple, prohibir activitats d'aventura organitzades ho veig bé. Per? doncs perquè hi ha empreses (cingles, per exemple) que porten molta gent a la zona, durant quasi tot l'any, que pugen i baixen amb jeeps i furgonetes, amb grups força importants i que, segurament, no deixen un euro. A més, cada dia es veuen més particulars fent rappels i pujant/baixant tota la riera. Creia que això malmetia molt la fauna fluvial. Per tant, em sembla bé. Més val tallar-ho abans no sigui quelcom irreparable.
Deixaran accedir als veïns de Campdevànol i les LLoses. Previ pagament d'una targeta. Em sembla bé. Però hem d'entendre que la gent de Ripoll i rodalies té el mateix dret (o quasi). O és que ara si volem passar pel camí que puja del remei cap a l'Auró també trobarem una altra tanca? Si això s’estén pot acabar en una situació caòtica (barreres cada pocs kms). És el principi del fi de l'accés motoritzat. Arreu.
Respecte la gent de fora, perdoneu, jo quan baixo a Barcelona pago religiosament més 20 euros de parking i no passa res.
I per acabar, que jo sàpiga, la pista que puja a l'Auró va ser inventariada, qualificada i senyalitzada pel pas de vehicles motoritzats. O sia, és una pista legalment transitable i que comunica (La Riba, Sant Jaume de Frontanyà, ...). Essent així, realment poden tancar-la?????
El què més m’emprenya de tot plegat és que tot ha estat per falta de previsió. Em donat a conèixer una zona sense prèviament preveure el què passaria. Ara són tot mal de caps, problemes i solucions a mitges. Fem el que fem el mal ja està fet.

lopes&mansu
Anònim, 01/06/2012 a les 09:28
+2
-1
El binomi del desproposi lopes&mansu ens ha portat al desastre. La primera fa politica de divulgació i l'altre de recaptació, fa uns anys quan aquests dos personatges no havien entrat al consistori la situació al torrent de la cabana era idíl·lica, feu memòria!
seny
Anònim, 01/06/2012 a les 10:49
+2
-1
Avera quan dura la tanca...
QUIN DESASTRE
Campdevanolenc, 03/06/2012 a les 23:44
+2
-1
Em sap greu fins a quin punt estan arribant les coses!És molt trist que per culpa de l’alcalde prepotent que tenim i la mala política que està fent,ara la gent de Campdevànol siguem els dolents de la comarca.
Estic d’acord en que la situació s’ha desbordat i que alguna cosa s’havia de fer,però discriminar d’aquesta manera a uns si i altres no....no crec que sigui la solució!
Arriba un moment que ja no saps que és el millor,però com a mínim la gent de la comarca hauria d’estar inclosa en aquest “privilegi” de la tarja per poder pujar( ex: si vas a esquiar a Masella tens descompte per ser del ripollès o cerdanya)....ara que, si el fet de no deixar pujar al Torrent en cotxe és per no malmetre l’entorn,doncs CAP COTXE!I si el fet és recaptatori que paguin els de fora,tal com diuen molts comentaris, nosaltres quan baixem a la ciutat bé que hem de pagar pàrquing.
No tots els Campdevanolencs estem d’acord amb la mesura!!!!
vergonya
Anònim, 16/08/2012 a les 12:59
+0
-0
vergonya, tindre que pagar 10€ per poder accedir a fer una caminada y donarse uan remollada al gorgs.
La natura al igual que la cultura es gratuita. VERGONYA!!!!!
Benvinguts campdevanolencs
Juli Banyoles, 23/04/2014 a les 12:18
+1
-0
Soc un entusiasta del Torrent de la Cabana desde que el vaig descobrir. Hi he estat bastantes vegades, portant grups d'amics i gairabé sempre, fent estada als restaurants de la zona. Entenc i respecto la decisió que heu pres, pro aquest any pasarem de Campdevànol.
Quan vingueu a fer la volta al estany, penseu que sou benvinguts i que ens debeu deu euros.
Abraçades.