Proposen una vintena d'objectius per reactivar l'economia del Ripollès

Presenten les conclusions del procés iniciat per la UIER la tardor passada

per Redacció , 9 de maig de 2012 a les 18:38 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 9 de maig de 2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Continua endavant el procés de la UIER per treballar per a la reactivació econòmica. Foto: CCR

La Unió Intersectorial Empresarial del Ripollès (UIER) va fer la tardor passada una crida a la resta d'agents econòmics i socials per treballar per la reactivació econòmica de la comarca. Després d'una primera assemblea –que va aplegar un centenar de representants d'empreses i institucions- es va iniciar un procés per definir els objectius que permetin al Ripollès sortir del sotrac.


Al llarg d'aquests mesos s'han realitzat un total de 21 reunions de treball en sis grans eixos (indústria, turisme, sector primari, comerç, infraestructures i formació) i que han comptat amb la participació d'una seixantena d'empresaris. Una permanent –formada per l'Ajuntament de Ripoll, el Consell Comarcal, Ripollès Desenvolupament, la Fundació Eduar Soler, la Cambra de Comerç, l'EURAM i la UIER- avaluarà el compliment dels objectius proposats per part de les diverses taules sectorials.

En l'àmbit de la indústria es planteja, entre altres, un pla de màrqueting per “vendre el Ripollès” en aquesta matèria així com millorar la capacitat de comercialització. Per altra banda, i en relació a l'administració, proposen “pressionar als polítics” per afavorir plans de renovació i rehabilitació així com que s'afavoreixi les empreses de la comarca en subhastes i concursos.


En el sector turístic es pretén assegurar el manteniment del patrimoni paisatgístic i cultural així com assolir una comercialització efectiva dels productes d'aquest sector. En un altre, el primari, es proposa un pla de màrqueting conjunt per comercialitzar els productes agroalimentaris. Per altra banda, en l'àmbit del comerç minorista, es considera important tant augmentar l'autoestima del comerciant com tirar endavant polítiques per incrementar la xifra de clients.

La iniciativa per la reactivació econòmica també proposa la millora del tren amb petites accions com dues circulacions directes més d'anada i tornada així com la reforma dels trens perquè siguin més confortables. En planificació urbanística, consideren que s'ha de diversificar els usos de les colònies industrials així com permetre l'accés de noves iniciatives empresarials al sòl i sostre existent. Per altra banda, en telecomunicacions s'aposta per la implantació de fibra òptica i la superació de les zones fosques de telefonia. Finalment, en formació es proposa accions per millorar l'encaix oferta-demanda, sensibilitzar sobre l'emprenedoria als centres i realitzar un seguiment dels  joves que es formen a la comarca.


Llista completa d'objectius per a la reactivació econòmica

Indústria

1. Captació d'activitat industrial
Pla de màrqueting per vendre el Ripollès, industrialment parlanti execució del pla.

2. Potenciació del disseny i la competitivitat
Arribar a ser experts en redisseny permanent
Sèries curtesMillora permanent dels costos

3. Suport a la comercialització (nacional i exportació)
Millorar la capacitat de comercialització

4. Comunicar confiança, qualitat de producte i servei
Pla de comunicació
Base de dades

5. Administració pública – protegir-nos i vendre
Sol·licitar que els ajuntaments exigeixin el REA (registre empresaacreditada) al titular de l’obra quan demana el permís d’obra
Que els inspectors i la policia municipal supervisin qui fa l’obra

6. Administració pública – afavorir l'activitat amb obra pública
Pressió als polítics per afavorir plans de renovació, rehabilitació ide barris
Pressionar als polítics perquè afavoreixin activitat econòmica deles empreses de la comarca (subhastes i concursos)

7. Administració pública – planejament per afavorir l'activitat
Sòl pel desenvolupament d’AAEE (polígons d’activitats econòmiques)
Creació de sòl residencial
Canvi i ampliació d’usos de les colònies tèxtils i altres

8. Comunicar confiança de garantia
Des de l’administració (REA, inspeccions)
Des de l’empresa (Pla de comunicació dels gremis)

Turisme, hostaleria...

9. Assegurar el manteniment del patrimoni paisatgístic i cultural
Designar responsable de la gestió de recursos i manteniment delpatrimoni cultural. Sol·licitar, prioritzar, coordinar, gestionar,... tambéd’acord amb els interessos turístics
Aconseguir recursos pel manteniment del patrimoni paisatgístic,cultural i dels productes turístics existents

10. Comercialització efectiva dels productes turístics
Disposar d’un pla de comercialització
Quin concepte oferir i quins segments de mercat prioritzar
Aconseguir recursos per la realització d’un pla de comercialització

Sector primari

11. Comercialització efectiva dels productes agroalimentaris
Pla de màrqueting conjunt per la comercialització efectiva dels productes agroalimentaris.

Comerç minorista

12. Interiorització de l'autoestima del comerciant de proximitat
Convenciment dels seus valors
Convenciment d’allò que els diferencia en positiu de la resta de comerçforani i/o grans àrees

13. Increment de clients. Massa crítica de la demanda
Aprofitament del turisme existent
Cooperació amb les administracions per activar les activitatsd’animació al centre i als barrisEndegar mecanismes per fer venir possibles clients entre setmana(congressos, fires, IMSERSO/pensionistes, viatges escolars,...)

14. Accions de promoció
Aconseguir per part dels clients la valoració i reconeixement delsvalors de proximitat
Activitat de les associacions (promoció) a nivell poblacional i/o comarcal. Cal que els residents ens vegin com un comerç col·laborador que millora la població i l’activitat

Infraestructures i comunicacions

15. Millora del servei ferroviari
Dues circulacions directes més d’anada i tornada
Millora del confort
Validesa del bitllet d’anada i tornada 8 dies
Potenciació del descompte de grups i complements turístics

16. Sòl industrial
Planificació futura de sòl industrial
Millora i diversificació dels usos de les colònies industrials
Afavorir l’accés de les noves iniciatives empresarials al sòl i sostreexistent

17. Suport a les TIC
Implantació de fibra òptica
Superació de les zones fosques de telefonia

18. Comunicació per carretera
Revisió i millora de la senyalització (C-17, Túnels de Bracons,...)
Rotonda C-17 a Ripoll (col·lapse)

Formació

19. Accions de millora de l'encaix oferta-demanda
Observatori conjunt de necessitats de les empreses
Dissenyar plans formatius de les entitats/centres amb les dades denecessitats del mercat de treball
Pressió a l’administració per decidir en el territori les necessitatsformatives vinculades a l’anàlisi

20. Formació/sensibilització en emprenedoria als centres
Dissenyar i executar el pla de col·laboració empreses-centres de formació

21. Seguiment dels joves que es formen a la comarca
Elaborar i mantenir base de dades dels joves que es formen a fora de lacomarcaCreuar aquesta informació amb l’oferta i demanda de perfils professionals

 

Arxivat a:
Economia, crisi, UIER
Participació