Recoder ara no posa data a la connexió entre la C-17 i Ripoll

Territori només es compromet a enllestir el projecte constructiu pendent encara d'acordar-lo amb el consistori

Arnau Urgell
05 d'abril del 2012
576_1331738339_Adri_Costa_MG_0518_C-17_la_solana_2012
576_1331738339_Adri_Costa_MG_0518_C-17_la_solana_2012 | Adrià Costa
La connexió entre la C-17 i l'entrada de Ripoll no té data. Foto: Adrià Costa

“No puc posar cap data”. Així de franc s'ha manifestat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, en preguntar-li quan es farien les obres per connectar la C-17 a can Villaura amb l'accés de Ripoll, a la zona de cal Déu. “No tenim capacitat d'inversió” ha afegit el conseller.

Mentrestant, es continuarà amb la tasca de redactar el projecte constructiu. “Volem enllestir tota la tramitació per tal de poder-ho adjudicar quan hi hagi disponibilitat pressupostària” ha afegit al costat de l'alcalde de Ripoll, Jordi Munell, i el delegat del Govern a Girona, Eudald Casadesús. De fet, encara cal consensuar aspectes del projecte. Concretament, i segons va anunciar el regidor Xavier Cima el passat mes de novembre, les diferències se centren en la ubicació del carril bici –el consistori aposta pel camí ral en comptes del costat de la carretera- així com articular millor la connexió entre els carrils laterals i els giratoris proposats.

Inicialment el projecte per connectar la C-17 i Ripoll s'havia d'executar tant bon punt acabés el desdoblament. El darrer termini el va anunciar el mateix conseller el passat mes de juny quan es va inaugurar la via i va situar l'inici de les obres “a finals de 2012 o a tot estirar a inicis de 2013”. Hores d'ara però, el més calent és a l'aigüera.

La variant és va per molt llarg

Si no hi ha data per la prolongació de la C-17, encara anirà per més llarg la variant est. La principal raó, com no, la pressupostària ja que l'estudi informatiu estima que costarà 78 milions d'euros –el projecte per enllaçar can Villaura amb can Déu no passa dels 3,5-. Recoder ha assenyalat que està en un segon nivell de prioritat cosa que en l'actual context el situa molt enllà en el temps.

De fet, Carreteres encara no ha contestat oficialment a les al·legacions –entre les quals la proposta consensuada per CiU i les entitats ambientalistes- d'un estudi presentat el maig de 2010. Això sí, en una reunió celebrada a finals d'any, des de la conselleria pràcticament es va descartar el traçat més urbà que sortiria des de cal Déu en comptes de can Villaura.