El Ripollès s'acosta a Osona

Des de les dos quarts de 12 del matí ha entrat en servei el darrer tram del desdoblament de la C-17. Es completa una obra que després de cinc anys ha suposat invertir 312 milions d'euros

El Ripollès.info
30 de juny del 2011
El darrer tram desdoblat de la C-17 s'ha obert aquest matí.
El darrer tram desdoblat de la C-17 s'ha obert aquest matí. | Adrià Costa
El darrer tram desdoblat de la C-17 s'ha obert aquest matí. Foto: Adrià Costa

La C-17 desdoblada ja és una realitat. Avui dijous a les dos quarts de 12 del matí ha entrat en funcionament el darrer tram d'autovia, entre Sora i Ripoll. Per donar el tret de sortida s'ha fet un petit acte protoclari amb la presència del conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, i les principals autoritats del Ripollès i Osona, dues comarques que s'han apropat més per carretera a l'espera de la quimèrica millora del tren.

Han flanquejat a Recoder el flamant alcalde de Ripoll, Jordi Munell, així com el president de Cedinsa Pedro Maqueda. També hi eren entre altres el president del Consell Comarcal en funcions, Enric Pérez, i l'alcalde i diputat de Camprodon, Esteve Pujol. En l’acte, el conseller de Territori i Sostenibilitat ha estat acompanyat per l’exconseller Quim Nadal. Recoder ha dit que la C-17 ha de fomentar “l'impuls de l'economia de les comarques del Ripollès, Osona i el Vallès Oriental”.

Recoder ha volgut recordar que la C-17 es tracta d'una infraestructura d'equilibri territorial en la qual han treballat tots els governs -des de Pujol a Mas passant per Maragall i Montilla- i ha enumerat tots els consellers de Política Territorial des de Josep Maria Culell a Joaquim Nadal. "Són molts anys de feina i molts anys d'incovenients però ara les molèsties queden enterrades" ha afegit. En aquest sentit ha recordat que l'obra també permetrà millorar la connexió del Ripollès amb comarques com el Bages i l'Anoia quan finalitzen les obres de millores dels eixos Tranversal i Diagonal.

El darrer tram

La inauguració completa el desdoblament entre Manlleu i Ripoll (25 km) –i que juntament amb la millora fins a Centelles (un total de 49 km)- es va adjudicar a Cedinsa per 312 milions d'euros. Les obres es financen amb el sistema de “peatge a l’ombra”, pel qual la concessionària cobrarà al llarg de 33 anys una quantitat basada en el nombre de vehicles que hi transitin.

Coincidint amb el primer cap de setmana de juliol ha entrat en servei el darrer tram de la C-17, entre Sora i Ripoll, de 7,4 km. La inauguració arriba just un any després de la deltram entre Orís i Sora . Per altra banda, lavariant del Voltreganès es va posar en funcionament el juny de 2008 .

El darrer tram ha suposat una inversió de 108 milions d'euros. Els responsables de l'obra han reconegut que és el que tenia una "complexitat major" a nivell d'enginyeria. En aquest sentit s'han executat cinc nous túnels en sentit descendent que sumen un total de 3,5 km així com dos viaductes de vora 100 metres. En sentit Ripoll s'ha aprofitat l'antic traçat de la C-17.

Foto de família de les autoritats del Ripollès i Osona, amb Lluís Recoder Foto: Adrià Costa  

Lluís Recoder, amb el tram inaugurat al darrera. Foto: Adrià Costa

Galeries de fotos desdoblament C-17

Inauguració del tram Sora-Ripoll (juny 2011)

Darrers treballs entre Sora i Ripoll (juny 2011)

Inauguració tram Orís-Sora (juliol 2010)

Visita d'obres de Joaquim Nadal (febrer 2010)

Obres de desdoblament (novembre 2009)

Visita de José Montilla a Montesquiu (octubre 2009)

Visites d'obres de Joaquim Nadal (juliol 2009)

Primers treballs de desdoblament a Orís (gener 2009)