El desdoblament de la C-17 en sentit Ripoll morirà a la depuradora

El tram fins a can Villaura tindrà un sol carril. L'Ajuntament ho considera un “mal menor” per permetre l'accés als serveis i recorda que la solució definitiva és desdoblar els nous túnels

Arnau Urgell
20 de gener del 2011
A la depuradora hi haurà un giratori.
A la depuradora hi haurà un giratori. | Arnau Urgell
A la depuradora hi haurà un giratori. Foto: Arnau Urgell

El desdoblament de la C-17 no arribarà a Ripoll. Per ser precisos es quedarà a un quilòmetre i mig de l'entrada, just a la depuradora. Des d'aquest punt fins a can Villaura, la via tindrà un sol carril mentre que n'hi haurà un altre en sentit sud per tal de permetre l'accés als serveis com la mateixa depuradora o la colònia del Roig.

D'aquesta manera, els cotxes quan surtin del túnel del Terradelles en sentit Ripoll, es trobaran que a la baixada la via “s'escanya” progressivament fins a davant de la depuradora. Allà hi haurà un giratori “excèntric” –amb una corba poc tancada- per prendre l'únic carril que durà els cotxes fins a can Villaura. En sentit Vic, els usuaris podran accedir al doble carril des de la zona del Roig on agafaran el primer dels nous túnels, el de Vilardemós.

“Un mal menor”

El regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament, Eudald Casas, –que juntament amb l'alcaldessa Teresa Jordà es van reunir ahir amb el director general de Carreteres Jordi Follia-, consideren la solució plantejada un “mal menor”. Casas ha recordat que en les al·legacions presentades pel consistori es va demanar que l'autovia tingués una traçada nova en ambdós sentits. Tot i que la proposta inicial era de desdoblar l'actual carretera, finalment es va apostar per una solució intermèdia amb una nova traça només en sentit Vic.

Per aquest motiu Casas considera que es “tracta d'una autovia millorable”. En aquest sentit recorda que cal continuar reivindicant la futura construcció de tres túnels en sentit nord, el de Vilardemós –en aquest cas permetria eliminar el tram amb un sol carril-, el de la Cúbia i el de Sora. “El projecte està redactat” recorda el regidor d'Urbanisme però des de l'Ajuntament són conscients que hauran de passar molts anys per tal que s'executi.

En tot cas, tant Teresa Jordà com Eudald Casas, han reiterat que la direcció general de Carreteres ha garantit una bona senyalització en el tram final de l'autovia. “Serà molt evident tant l'escanyament com el giratori” han explicat. Es dóna la circumstància que en aquest punt, en els darrers dies, s'han repetit els accidents i topades.

Carreteres no garanteix l'obertura per Setmana Santa

A banda del traçat dels darrers quilòmetres de la C-17, un altre element d'interès és l'obertura de la infraestructura. L'exconseller Joaquim Nadal, en plena campanya electoral, va considerar molt probable que pogués entrar en servei per Setmana Santa. En canvi, el director general de Carreteres, Jordi Follia, ha explicat a ElRipollès.info que la previsió oficial es manté a inicis d'estiu. Tot i aixó no ha descartat que es permeti abans la circulació en trams concrets. De fet, tot i que les obres van a molt bon ritme, primer caldrà fer passar el trànsit pel nou traçat i aleshores adequar l'actual.