Rebaixes per driblar la crisi

El comerç de Ripoll les afronta amb “bones expectatives” després d'un Nadal “fluixet”

Redacció
07 de gener del 2011
Els descomptes més habituals són del 30%
Els descomptes més habituals són del 30% | Arnau Urgell
Els descomptes més habituals són del 30% Foto: Arnau Urgell

El comerç enllaça la campanya de Reis amb les rebaixes. A Ripoll, la UBR les afronta amb moltes esperances i expectatives després d'un Nadal “fluixet”. Roser Rigola, dinamitzadora de la Unió de Botiguers, explica que s'esperava una campanya nadalenca amb un 5% més de vendes que l'any anterior però finalment ha estat molt similar o una mica inferior.

Les rebaixes han començat aquest 7 de gener amb uns descomptes que a la capital del Ripollès són del 20-30%. A diferència de Barcelona, on les rebaixes han arribat de manera general fins al 50%, a la vila només passa en productes molt específics. “Encara hi ha molt gènere de Nadal i s'espera que es vengui a les primeres setmanes”. Després, a mesura que avancin els dies, els descomptes aniran a l'alça fins al 6 de març, dia en què acaba la campanya.

La principal novetat d'enguany és que no caldrà que els comerços tinguin el preu amb i sense rebaixa. Només caldrà el preu anterior i el descompte que s'aplica. Tot plegat després d'un Nadal en el qual la crisi està modificant els hàbits de consum. “Les compres cada vegada són menys impulsives i més raonades” explica Rigola. També creix de manera espectacular (un 30% respecte la temporada passada) l'ús de les targetes enfront l'efectiu.

La vianalització del centre cada vegada més acceptada

La Unió de Botitguers considera que cada vegada s'accepta més la vianalització del centre. Després de les queixes per les obres –que l'associació considera raonades ja que va ser un procés molt “dràstic”- consideren que la situació és de “remuntada progressiva”. En aquest sentit els clients s'han acostumat a deixar el cotxe més lluny i cada vegada passeja més gent segons Roser Rigola.