Els quatre carrils de la C-17 ja són una realitat fins a Sora

Redacció
30 de juliol del 2010
El consaller Joaquim Nadal, després de la inauguració.
El consaller Joaquim Nadal, després de la inauguració. | Adrià Costa
El conseller Joaquim Nadal, després de la inauguració. Foto: Adrià Costa

Aquest divendres 30 de juliol s'ha obert el nou tram de la C-17 desdoblada entre Orís i Sora -i que també transcorre pels termes de Sant Quirze de Besora i Montesquiu-. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, n'ha presidit l'acte d'inauguració acompanyat d'autoritats polítiques i econòmiques d'Osona i el Ripollès. "Els vells dubtes s'han dissipat, els escèptics es rendeixen a l'evidència" ha afirmat en el seu discurs tot assenyalat que el 72% del desdoblament entre Vic i Ripoll ja està executat.

El tram que entra en servei té uns 10 km de longitud. Per una banda s'ha desdoblat la plataforma des de les Masies fins a la variant del Bisaura on ha calgut duplicar els viaductes de la Mambla i Espona (de 80 i 77 metres) i construir un segon túnel al sud de Sant Quirze de 270 metres.

El primer enllaç d’aquest tram és el de can Branques. A causa de la proximitat entre els següents enllaços, s’ha construuït una calçada lateral que va des del pont de Borgonyà fins a l’enllaç de Bajalou, passant pels enllaços de la Mambla i l’Espona, La calçada lateral és bidireccional, és a dir està formada per 2 carrils, un per cada sentit de circulació. Té una longitud de 2,2 quilòmetres.

El segon tram -més fàcil- ha consistit en desdoblar la variant del Bisaura, que quan es va construir ja es va fer deixant espai per ampliar-la, i on ha calgut construir túnels paral·lels als de Ginestet i de les Codines (245 i 340 metres). Aquí ha calgut adaptar els tres enllaços: el de Sant Quirze deBesora Sud, el Sant Quirze de Besora que connecta també amb la BP-4654cap a Sant Agustí de Lluçanès, i l’enllaç final d’aquest tram que ésl’enllaç de Montesquiu, que a més enllaça amb la BP-4655, cap a Sora. Alprimer s’ha ampliat el pas inferior, al segon s’ha construit una llosapel pas dels nous carrils, i al tercer s’ha desplaçat la rotonda oest is’ha construit un nou pas inferior per a la calçada sentit Vic.

El darrer tram que s'havia inaugurat de l'eix Vic-Ripoll va ser la variant del Voltreganès de 8,5 km el juny de 2008.Ara només quedarà pendent el Sora-Ripoll i que, si es compleixen les previsions, es podria obrir l'estiu de 2011 -tot i que es podria avançar a la Setmana Santa-. Tot plegat suposarà una inversió de 312 milions d'euros i les obres ja han arribat al 72% d'execució.

- Nota de premsa del DPTOP

Galeries de fotos del desdoblament de la C-17
- Inauguració del tram Orís-Sora(Adrià Costa)
-Estat de les obres el novembre de 2009(Adrià Costa)
- Visita de Jose Montilla a Montesquiu(Adrià Costa)
-Visita de Joaquim Nadal a Sant Quirze de Besora(Adrià Costa)
-Inici de les obres a Orís (Adrià Costa)

  Joaquim Nadal ha presidit l'acte de posada en servei. Foto: Adrià Costa

Operaris retirant els cons de l'autovia. Foto: Adrià Costa