L’audiència i la publicitat a la premsa digital, en una jornada de la UVic i el Grup Nació Digital

L'1 de juliol reunirà a Vic a responsables de les empreses de mesura i dels mitjans de comunicació del sector

Grup Nació Digital
08 de juny del 2010

Les mesures d’audiència dels mitjans digitals i les seves estratègies de difusió i captació de publicitat és un tema de gran actualitat en el marc de crisi i canvi dels mitjans de comunicació.

Una jornada de treball de la Universitat d’Estiu de Vic reunirà, el proper 1 de juliol, els primers experts d’aquests àmbits (Nielsen Onliine, OJD Interactiva, Baròmetre de la Comunicació...) i directius de diversos mitjans de comunicació, que presentaran ponències i entraran en debat.

Aquesta jornada “Les audiències dels mitjans digitals i la captació de publicitat: reptes i neguits” està organitzada per la UVic i el Grup Nació Digital.

La jornada començarà a les 9:30 h amb la intervenció de Jordi Font, director d’Estratègia del Grup ND, sobre el tema “El Grup Nació Digital, un model català de premsa digital”.

Tot seguit, intervindran els màxims responsables de les empreses i institucions que mesuren audiències de mitjans. Manuel Sala (director d’OJD Interactiva), amb “L’auditoria en la medició d’audiència d’Internet”; David Sánchez (director de Serveis al Client de Nielsen Online), amb “Recursos per a l’avaluació publicitària d’un mitjà online: com puc obtenir el màxim de rendiment comercial al meu web?”, i Joan Sabaté (director general del Baròmetre de la Comunicació), amb “Les audiències digitals: miratges i realitats”.

A la sessió de la tarda, la taula rodona “La premsa digital en català i la captació de publicitat als mitjans digitals” reunirà representants de mitjans i associacions com Jordi Font (Grup Nació Digital), Joan Vall i Clara (Avui-El Punt), Lluís Gendrau (APPEC), Vicent Partal (Vilaweb), Àlex Gutiérrez (Fundació Escacc) i Josep Comajoan (El 9 Nou), amb Diego Linares (UVic), com a moderador. El coordinador de la jornada és el professor Jordi Serrat i Manén (UVic).

En un moment en què les empreses periodístiques aposten pel format digital i en què la crisi de lectors en paper és indiscutible, sorprenentment existeixen encara incerteses entre els anunciants sobre la rendibilitat de la publicitat en línia. Per desfer aquests dubtes i per mostrar com les empreses especialitzades mesuren les visites dels lectors digitals, la jornada donarà veu a fonts acreditades i interessades en les mesures d’audiència dels mitjans informatius a la xarxa.

El present i el futur passa per la convergència mediàtica i el sector de la premsa digital està neguitós pel finançament de les seves empreses en un entorn tan canviant. De ben segur que els empresaris i periodistes preocupats per aquest tema trobaran en aquesta jornada resposta a molts interrogants.

La durada prevista de la jornada és de vuit hores. Els assistents rebran certificats d’assistència, i els estudiants tindran l’opció d’obtenir crèdits d’assistència. El preu de la matrícula és de 60 euros.

- Com matricular-se
- Informació de la Jornada (PDF)
Web de la Jornada “Les audiències dels mitjans digitals i la captació de publicitat: reptes i neguits”.
Web de la Universitat d’Estiu de Vic.
Web del Grup Nació Digital