UNNIM: nom comercial de la caixa fusionada

Al Ripollès, Unnim Caixa Girona

Redacció
12 de febrer del 2010
Imatge simulada d'una oficina de la nova caixa UNNIM
Imatge simulada d'una oficina de la nova caixa UNNIM


"UNNIM serà la marca comercial de la unió de caixes d'estalvis de GIrona, Manlleu, Sabadell i Terrassa". Caixa Sabadell ha anunciat d'aquesta manera el nom de la "nova caixa" a través del seu compte de Twitter. A la següent piulada ha explicat que la "nova denominació comercial parteix del concepte unió inclòs en el nom social expressat en el projecte d'estatuts". Pocs minuts més tard s'ha activat el web unnim.cat.

- Web d'UNNIM
- Twitter de Caixa Sabadell
- Reaccions al Twitter del nou nom comercial

- Vídeo d'UNNIM al web de Caixa Manlleu



Unió és l'arrel

La denominació comercial parteix del concepte “Unió” inclòs en el nom social expressat en el projecte d’Estatuts i en els registres i documentació oficial de constitució. Segons un comunicat emès per les quatre entitats, des de fa mesos, s’ha estat treballant en la creació de la marca comercial; un procés que va tenir una primera fase consistent en la convocatòria d’un concurs intern, a fi que els empleats de les quatre caixes poguessin fer les seves propostes de noms. La iniciativa es va traduir en més de 9.000 noms, una magna font d'inspiració d'on ha sorgit el nom.

Al Ripollès es podrà veure la denominació Unnim Caixa Girona ja que en cada territori d'influències de les quatre caixes es combinarà el nom nou i l'antic.

Agència Morilla
Posteriorment, ha tingut lloc una segona fase, en què l’agència Morillas, especialitzada en identitat de marca, ha dut a terme tot el procés de creació del nom i el del desenvolupament de la marca, que inclou el logotip, el símbol i el lema corporatiu, així com la seva posterior aplicació en els diferents suports.

Unim amb doble "nn": Una explicació del logo.
Segons el comunicat, d’un temps del verb “unir”, s’ha creat un substantiu, al qual se li ha donat "personalitat pròpia i singularitat", sobretot amb la incorporació d’una doble ena (Unnim), que no
solament vol projectar una imatge innovadora i moderna, sinó també un missatge simbòlic, mitjançant el grafisme de la doble “nn” i la “m”, que simbolitzen els ponts i el vincles que uneixen les quatre caixes, que uneixen voluntats, que uneixen persones, que uneixen projectes i territoris.

La mateixa sonoritat que provoca la doble ena (consonant geminada) posa èmfasi especial en aquest punt. Per la seva part, la tipografia, amb formes suaus i arrodonides, té el propòsit de reflectir calidesa i proximitat.

El símbol s’ha format amb quatre formes orgàniques que recorden tant la “c” de les caixes com la “u” de la unió, i que partint dels colors corporatius originaris de cada caixa (vermell, verd, blau i taronja) s’integren i se sobreposen, formant un joc de colors dinàmic, modern, transparent i lluminós, amb una alta capacitat de ser recordat.

El “claim” o lema corporatiu, que acompanya el nom i el símbol, és “la caixa que suma”, una frase que reforça el nou concepte, i vol transmetre els valors de la unió en la nova caixa, que se sintetitzen en compromís, servei, proximitat, innovació i professionalitat. Aquests valors provenen de la cultura institucional de cadascuna de les caixes, en què la qualitat de servei, la màxima atenció a les persones i la iniciativa i la innovació són compromisos fonamentals.

El blanc és el color corporatiu
El color corporatiu és el blanc, que adquireix una gran importància i significació en la configuració del conjunt de la imatge corporativa. Aquest color és el que millor suporta la imatge gràfica i crea un fort contrast amb el negre del nom i els colors del símbol. En el món de l’arquitectura, el disseny i l’interiorisme, el blanc és de màxima modernitat, que destaca individualment i per si mateix, dins de la diversitat de colors en els carrers i en els entorns més propers o generals. Escriure negre sobre blanc té també un significat de transparència, de credibilitat, de claredat, i així es vol reflectir també en la imatge com acompromís de la nova caixa.