NacióGarrotxa | Actualitzat el 03/11/2020 a les 11:59h

Els Comuns insisteixen a qüestionar la variant d'Olot al costat de les entitats ecologistes

El portaveu de CatECP, David Cid, registra al Parlament una bateria de preguntes en què avisa a Territori que parteix d'un estudi de trànsit “erroni”, amb un cost excessiu i que incompleix la Llei del canvi climàtic

El portaveu de Catalunya En Comú Podem a la Comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament de Catalunya, David Cid, ha registrat aquest dilluns una bateria de preguntes sobre la variant d'Olot una vegada analitzats a fons els estudis informatiu i d'impacte ambiental i de manera coordinada amb les entitats ecologistes garrotxines Salvem les Valls i el Centre per a la Sostenibilitat Territorial (CST).

El primer d’octubre passat es va publicar al DOGC l’anunci d’informació pública de l’estudi informatiu i el d’impacte ambiental de la variant d’Olot, que va des del final de la nova possible variant de les Preses-la Vall d'en Bas fins a la connexió amb l’autovia A-26.

Després d'analitzar-ho, els Comuns i les entitats corroboren que “existeixen motius per a redefinir o, fins i tot, aturar aquest projecte”. Alguns d’aquests motius, entre d’altres exposats a la bateria de preguntes del diputat David Cid, són que “aquests estudis estan basats en un estudi de trànsit incorrecte i erroni, amb un cost excessiu en el context d’emergència climàtica, a més que s’incompliria la Llei 16/2017 del canvi climàtic, afectaria el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa i produiria greus conseqüències en el paisatge”.

Els Comuns també coincideixen amb Salvem les Valls en què “no és un projecte pensat per a la mobilitat de la població de la zona”. I el més important, que per tal d’afrontar una obra d’aquestes característiques “prèviament cal estudiar en profunditat com millorar la mobilitat de la població i com establir mesures per tal de reduir els desplaçaments en vehicle motoritzat. Així doncs cal fer un pla de mobilitat en consonància i que s’alineï amb els objectius medi ambiental 2030 i compliment de la Llei 16/2017 del canvi climàtic”, conclouen.

Per la seva banda, la plataforma de defensa d’espais naturals de la Vall d’en Bas, Salvem les Valls, ja ha anunciat que presentarà al·legacions i demana un espai de diàleg per tal de “poder elaborar un nou pla sectorial urbanístic comarcal de polígons industrials amb l’objectiu de millorar les condicions d’accessibilitat dels treballadors i el trànsit pesat, sempre afavorint i promovent els mitjans de mobilitat més sostenibles, i elaborar una pla de mobilitat comarcal participatiu on hi siguin representades les diverses veus i posicions, amb l’objectiu de limitar la dependència al vehicle motoritzat privat, i així reduir el trànsit de cotxes, i per regular el pas de camions per aquestes vies tal com aconsella l’informe del Grup Intergubernamental d'Experts en Canvi Climàtic del 2018 i, per tant, la LLEI 16/2017, de l'1 d'agost, del canvi climàtic.”
 

La variant d'Olot passarà a la zona de l'Hostal del Sol. Foto: Martí Albesa


Salvem les Valls ha endegat una petició per recollir 500 signatures, ja aconseguides, a la plataforma Change.org en suport a la seva al·legació a l'estudi informatiu de la variant d'Olot, per adreçar-la al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.

Preguntes de Catalunya En Comú Podem sobre la variant d'Olot

    ▪    Per què l’estudi de trànsit és un estudi del Ministerio de Fomento de 2010?
    ▪    El Govern es dóna per vàlid el creixement acumulatiu de 1’44 10 anys després de la realització de l’estudi de trànsit de 2010?
    ▪    Per què el Govern no es planteja infraestructes menys agressives on hi ha un Parc Natural?
    ▪    Pensa el Govern establir un marc de diàleg amb entitats i ciutadania per tal d’afrontar el repte de mobilitat de la zona?
    ▪    Creu el Govern que l’estudi informatiu i d’impacte ambiental publicats estan en línia amb el que diu la Llei 16/2017 del canvi climàtic?
    ▪    El Govern té les dades correctes del trànsit rodat de la zona?
    ▪    Quin cost ha tingut fins ara l'elaboració d'aquests informes?
    ▪    Quin pressupost hi ha previst per executar aquest projecte?
    ▪    El Govern creu que destruir el territori per construir vies per a vehicles rodats motoritzats és la manera de complir amb la Llei del canvi climàtic?
    ▪    El Govern creu que aquest projecte és adequat en el context d'emergència climàtica?
    ▪    Quin cost ha tingut fins el moment l’elaboració d’aquests informes?
    ▪    Quin pressupost hi ha previst per executar aquest projecte?
    ▪    El Govern creu que destruir el territori per construir vies per a vehicles rodats motoritzats és la manera de complir amb la Llei del canvi climàtic?
    ▪    El Govern creu que aquest projecte és adequat en el context d’emergència climàtica?

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Enquesta
Quina és la millor opció per als boscos cremats
      Vots emesos: 713
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: