
Pedro Ferrer i Andreas Brokemper, CEOs de Henkell Freixenet
Henkell Freixenet ha augmentat la seva facturació fins als 1.181 milions d'euros, un 8,5% més que el 2021 (1.088 milions d'euros). Andreas Brokemper, CEO del grup, defineix la relació d'ambdues empreses com un "win-win" i assegura que "permet el grup ser líder mundial en la venda d'escumosos i superar anys difícils com aquest, amb la guerra d'Ucraina, la crisi de subministraments i la inflació". La compania té avui 33 filials a tot el món (a la que se sumarà la d'Uruguai prevista per aquest 2023) i dona feina a 3.500 persones.
El pes de les categories del negoci de Henkell Freixenet recau majoritàriament en les bombolles, que sumen un 66% del total del negoci, augmentant un 11% respecte al 2021. Els vins tranquils representen un 22%, un 2,6% més que l'exercici anterior, tot i que la categoria que ha augmentat més és la dels espirituosos o alcohols d'alta graduació, que ha augmentat un 25,5% respecte al 2021 situant-se en un 11% del total del negoci per aquesta categoria.
Freixenet, la marca més important del grup, ha venut 107 milions d'ampolles (contant cava, prosecco i vins tranquils), igualant el record històric del 2021 i situant-se líder en venda de cava en més de 100 països. Així, la quota del mercat mundial d'escumosos en valor de Henkell Freixenet se situa en el 9,5%.
Inversions previstes
La companyia preveu invertir un total de 39 milions d'euros aquest exercici, 30 dels quals seran per una nova línia productiva de degorjat i una ampliació de la zona de caves que permetran criar 35 milions més d'ampolles. Els 9 restants aniran destinats a Itàlia, per la seva marca Mionetto, la segona més rellevant de l'empresa després de Freixenet (les segueixen Henkell, Alfred Gratien, Mangaroca i Heart).
Facturació per zones en l'àmbit mundial
- Alemanya, Austria i Suissa (DACH): 318M€ 2022 vs 308M€ 2021(+3,4%)
- Europa Oest: 385M€ 2022 vs 369M€ 2021 (+4,3%)
- Europa Est: 210M€ 2022 vs 192M€ 2021 (+9,2%)
- Amèrica: 216M€ 2022 vs 168M€ 2021 (+28,7%)
- Àsia/Pacífic: 39M€ 2022 vs 39M€ 2021 (+0,1%)
La companyia se centrarà pròximament en els mercats sud-americà i asiàtic on, en paraules de Brokemper, "encara hi ha moltes oportunitats de creixement".

Schloss Johannisberg elabora 250.000 ampolles a 20 kilòmetres de Wiesbaden
Schloss Johannisberg
Henkel Freixenet té dos cellers a Alemanya. La seu està situada a Wiesbaden, on elabora uns 130 milions d'ampolles i a pocs kilòmetres es troba el celler Schloss Johannisberg, uns dels més vells d'Europa -del segle XI- i el primer a plantar i elaborar la varietat riesling a la zona. Produeixen unes 250.000 ampolles anuals i disposen d'un cementiri d'antigues anyades, la "Biblioteca", on guarden curosament centenars d'ampolles i on es poden trobar anyades des del 1748.

La "Biblioteca" del celler, amb anyades des del 1748.