fruits secs

Ametlles a domicili, la fórmula de les Garrigues per engrescar la pagesia jove

La cooperativa Fruits Secs i Olis (FSO) Garrigues llança la marca Closca per promoure el consum de proximitat i demostrar que l'agricultura té futur

| 27/01/2023 a les 06:46h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Gastronomia, ametlles, Garrigues, fruits secs, pagesia, Ametlles
Pack feina de la nova marca Closca
Pack feina de la nova marca Closca
La tria dels aliments que posem a taula té segurament més implicacions de les que ens imaginem. En el cas dels fruits secs, per exemple, si anem a comprar-los a un supermercat és probable que en trobem sobretot originaris de Califòrnia o de Turquia. Ara bé, no cal que siguin de tan lluny per gaudir d'aquests productes que aporten tants beneficis a la dieta. A Catalunya es produeixen ametlles, avellanes, nous i festucs, i la cooperativa de segon grau Fuits Secs i Olis (FSO) Garrigues ha llançat la marca Closca per fomentar el consum de proximitat de fruits secs i enviar un missatge a la pagesia jove: aquest ofici té futur.

Una cooperativa de segon grau és una cooperativa que agrupa diverses cooperatives i productors. Amb Closca, FSO Garrigues, que té seu a Maials, ha agrupat la seva producció de fruits secs sota una única marca.

El valor afegit que volen proporcionar amb aquest pas és l'enviament a domicili de seleccions de fruits secs que es produeixen a Catalunya a un preu just per al consumidor i productor. El president de FSO Garrigues, Joan Segura, relata que els resulta difícil tenir presència en els supermercats, un dels principals indrets on es fa la compra de fruits secs, de manera que la solució és "arribar directament al consumidor", la qual cosa ja havien aconseguit fer amb l'oli, però no encara amb els fruits secs.

A més, en un supermercat les opcions disponibles poden ser limitades. "La gent comprem el que trobem, no el que volem", assegura Segura, cosa que s'ha intensificat amb l'avenç de la globalització i la competència que s'exerceix amb els fruits secs procedents d'altres països. "Ens fa mal, perquè un pagès anar a una gran superfície a vendre producte és impossible", lamenta, i alhora hi ha capitals d'inversió que estan controlant finques de gran extensió. Tot plegat fa que per al consumidor "els productes són cars perquè estan en mans de quatre", mentre que per al pagès li pot costar ser viable i això resta atractiu a l'ofici. Podeu comprar els fruits secs aquí.

Hi guanya el consumidor, el pagès i el territori

Per a FSO Garrigues, la solució implica fomentar la proximitat també en la comercialització. Si fins ara venien les ametlles i altres fruits secs bàsicament a granel, ara han tret al mercat els dos primers lots que venen a través d'internet sota la marca Closca, que s'envien a domicili i en els quals els fruits secs es presenten en pots de vidre reutilitzables o reciclables. Amb ells, el consumidor té garantit un producte de proximitat i de qualitat, en el qual es pot trobar "el gust autèntic del que tenim a la terra", subratlla Segura. Per la seva banda, el pagès pot arribar a cobrar un 25% o 30% més que quan ven a granel. Closca pot ajudar així a mantenir la gent jove en el territori i garantir el relleu generacional de la pagesia.
 


Presentació de Closca amb Laura Martín i Joan Segura i la periodista Sole G. Insua. Foto: Jordi Bes Lozano


"El producte autòcton de la terra hem d'evitar que s'acabi", reivindica Segura, ja que hi guanya el consumidor, el pagès i el territori. La presentació de Closca s'ha fet aquest dimecres al vespre a l'espai gastronòmic La Foodieteca del centre de Barcelona, on la creadora de contingut Laura Martín, @missohlaura, també ha ofert un showcooking per demostrar la versatilitat dels fruits secs a la cuina. D'una banda, ha cuinat una versió de yakitori amb ametlles, i que ha consistit en una broqueta de pollastre amb alls tendres, salsa teriyaki casolana i ametlles. Per acabar, una cookie d'avellanes, que és una galeta d'estil americà amb avellanes i xocolata negra.

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
pixabay
La Guia de Vins de Catalunya proclama el vi Turó d’en Mota 2008 de Recaredo (Corpinnat) com a Millor Vi de l’Edició 2023
Imatge il·lustrativa
Pixabay
La Guia espanyola "Akatavino" ha destacat alguns vins catalans com els més ben puntuats del 2022
MiM Eivissa
MiM Eivissa | Majestic
El xef Nandu Jubany s'alia amb el futbolista per portar la gastronomia d'algun dels seus hotels

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Codorníu homenatja el seu creador, Josep Raventós Fatjó, en commemoració dels 150 anys del primer cava
Imatge il·lustrativa
Catalanwines.com busca ser la porta d’entrada al vi català pel públic internacional i nacional a través de la historia, els territoris i les denominacions d’origen, els cellers i les rutes enoturístiques
Imatge il·lustrativa
Tasta el pròxim 29 de març 6 vins catalans espectaculars i combina'ls amb 6 formatges també de la terra
Building a better world és un dels 'claims' de la fira.
Building a better world és un dels "claims" de la fira. | Web BNEW
Sergi Cortés
La fira és un esdeveniment B2B físic i digital que aglutina Logística, Real Estate, Indústria Digital, Ecommerce, Talent, etc, amb un denominador comú: la nova economia.