Companys en una central de compres hotelera, a Mar García i a Xavier Zapater sempre els va apassionar el món del vi “però ens sembla que està antiquat, que impedeix que la gent jove s'arrisqui a demanar-ho a qualsevol bar". I van voler ser disruptius. Així va néixer Bebedistinto, sobre la idea que el camí per fer conèixer el vi era la diversió”, explica Xavier.
A la botiga en línia trobareu lots de vins ben elaborats, però que no es troben a qualsevol supermercat, a preus per a totes les butxaques. “Tot i que durant els mesos de pandèmia la venda de vi en línia va créixer, per al sector va ser un moment difícil. No hi havia restaurants oberts, i per això van haver d'intentar vendre per altres canals. Molts cellers no estaven preparats”, argumenta Xavier. És per això que busquen cellers petits i vins que no trobareu als grans lineals, que tenen boniques històries al darrere, i per als quals Bebedistinto és un fantàstic vehicle per créixer al mercat.

Alguns dels cellers amb qui col·laboren habitualment són L'Apical, Tomàs Torres, Kármán Wines, Godelia o Vinyes Tortuga. Empaqueten els vins en una caixa divertida, que es pot personalitzar, juntament amb un joc de 35 preguntes de tast i curiositats vinícoles relacionades amb els vins de la caixa i amb l'enologia en general.
Què és una verema “tardana”? En quin procés el vi adopta el seu color? O qui va dir “El vi tot ho fa possible”? Són algunes de les qüestions a què s'enfronten els participants mentre degusten els vins, aprenent sobre l'origen, la forma d'elaboració o les característiques organolèptiques.
Un regal perfecte per a aquest Nadal
Bebedistinto és un bon canal per arribar a nous públics, “gent a qui li agrada passar-ho bé, gaudir de moments amb amics i provar coses noves”, comenta Mar García, “i a més és un regalàs, ja que donem l'opció d'incorporar una divertida postal amb missatge personalitzat per al destinatari”.
Per arrodonir l'experiència, tant per a empreses com per a particulars, Bebedistinto organitza tastos presencials privats per a grups de 6 a 20 persones. El grup escull el tipus de vi a tastar, i realitza el joc en directe mitjançant el telèfon mòbil, convertint-lo en una activitat “competitiva” amb un premi per al guanyador. Una opció divertida per celebrar aniversaris, comiats o simplement gaudir d'una activitat diferent i original durant el cap de setmana.