economia

Els supermercats que més han augmentat els seus preus, segons l'OCU

Totes les cadenes amb presència a l'Estat han encarit els seus preus prop d'un 10% i si la tendència continua, el cistell de la compra costarà fins a 500 euros més a finals d'any

, Barcelona, Catalunya | 10/06/2022 a les 11:42h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Actualitat, Eroski, Carrefour, OCU, Alcampo, Mercadona, supermercats
Imatge d'arxiu d'un supermercat
Imatge d'arxiu d'un supermercat | bonÀrea
L'escalada de preus dels aliments bàsics preocupa bona part de la població. Supermercats de tota mena pateixen aquest increment dels seus productes, però el que bona part dels consumidors desconeixen és que, segons en quin establiment es compri, la factura final de la compra pot variar de manera considerable. L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha realitzat un nou informe comparatiu dels preus de tots els supermercats principals que operen a Espanya i conclouen que, el preu total, ha augmentat un 10% en poc més d'un any, en quinze mesos. 

L'OCU ha analitzat 156 productes d'aquests supermercats: Alcampo, Caprabo, Carrefour, Condis, Dia, El Corte inglés, Eroski, Hipercor i Mercadona. Queden fora de l'estudi, però, molts operadors catalans (a més d'altres més menors) com Aldi, Lidl, BonÀrea, Esclat, Bonpreu, Sorli o Coaliment

Si aquesta tendència continua així, l'OCU alerta que a finals d'any, el preu final del cistell de la compra a l'Estat podria costar fins a 500 euros més per una família de classe mitjana. L'augment de preus afecta el 84% dels productes que s'han analitzat i es nota, especialment, en el preu dels aliments. Entre els més afectats, destaquen els olis (34%), el peix (16%), els aliments envasats (11%) i els làctics (11%). 

Hi ha marques que estan recorrent fins i tot a la "reduflació" per camuflar una mica la pujada dels preus", expliquen des de l'OCU. L'anàlisi ha estat extensa, observant la fluctuació de preus des del desembre de 2020 -en ple auge de la pandèmia- fins al març d'aquest 2022. L'augment de preus, de mitjana, és un 10% en totes les cadenes estudiades, "amb molt poques diferències".

Quin és el supermercat que més ha encarit els preus? 


Un dels supermercats amb més incidència entre els consumidors i amb més clients és Mercadona. Encara que l'encariment és "força paral·lel" en tots els establiments, l'empresa de Joan Roig és la que més ha augmentat els seus preus en els últims quinze mesos, amb un 11,9% de repunt. En l'últim any, però qui més ha augmentat els preus ha estat Carrefour, amb un 12,1%. Mercadona queda una mica per sobre, amb 11,4%.

Quin és el supermercat amb els preus més econòmics?


Tot i el repunt de preus, "tant Mercadona com Carrefour continuen mantenint-se entre les cadenes estatals més barates, juntament amb Alcampo", expliquen en el seu informe els experts de l'OCU. En el cas de Mercadona, des de l'organització apunten al fet que l'encariment de preus es deu, possiblement, al "gran pes" que té la marca blanca en el seu ventall de productes. 

Des de l'OCU, però, assenyalen la pandèmia i la guerra d'Ucraïna com les principals causes en l'augment de preus. Això ha derivat en un problema greu en el sector dels transports, l'encariment de les matèries primeres i l'energia -que augmenta els preus dels carburants- i els costos en general. Tot plegat, acaba afectant el producte final que arriba als supermercats. 

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
El Principia Mathematica del celler Alemany i Corrio és el "best overall" d'una llista de 10 grans vins blancs on també apareix, en la novena posició, l'Auzells de Tomàs Cusiné
Imatge il·lustrativa
“Avui sí que soc capaç de denunciar-ho i de dir prou”, comenta en un vídeo a Twitter.
Imatge il·lustrativa
Ca N'Estella torna a guanyar un "Platinum" als concursos anglesos Decanter amb el Rabetllat i Vidal Gran Reserva Xarel·lo

COMENTARIS

LES COSES PEL SEU NOM
JORDI ROCAMORA, 15/06/2022 a les 09:09
+0
-0
Per desgràcia, la pujada de preus de Mercadona es deu a que ha sigut de les poques cadenes que ha pujat els salaris d'acord amb la pujada de l'IPC, cosa que molters altres cadenes es resisteixen a fer. Trist, però, que per sufragar aquest "dèficit", el consumidor sigui el que ho pagui, enlloc de que l'empresa assumeixi la baixada de beneficis, que no la pèrdua. Un cop més, les grans companyies, amb grandíssims beneficis anuals, exprémen al treballador i al consumidor sense cap mena de rubor, i el que és pitjor, sense que cap govern hi faci res per evitar-ho

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Sergi Cortés
Després de 13 anys de criança, Llopart treu al mercat un escumós de xarel·lo de vinya molt vella (del 1935) a un preu de 125 euros.
Imatge il·lustrativa
Pixabay
Xavier Bassa | 1 comentari
"Es va posar de moda tenir a la taula una ampolla de Château Romassan Rosé de Domaines Ott, un rosat de la Provença amb un color exageradament pàl·lid que en escampar-se en aquests ambients luxosos la resta de cellers van voler imitar"
Imatge il·lustrativa
Pixabay
Et proposem un tast inèdit de 6 vins de mínima intervenció, ja siguin brisats, escumosos, "orange" o de qualsevol color...
Imatge il·lustrativa
Cedida
La Plaça Catalunya serà l'escenari per donar a conèixer el producte local, la cuina i la clotxa de les Terres de Mestral