Amb la posada en marxa d'aquesta iniciativa, la companyia ja comercialitza productes de 21 DOP i IGP catalanes diferents, aconseguint així oferir més de la meitat del total de DOP i IGP que hi ha a Catalunya.
Des del passat dijous 28, posa en marxa la iniciativa Terra de Vins per incentivar el consum d'aquest tipus de productes entre els seus clients. D'aquesta manera, durant una setmana, els clients de la companyia poden trobar, als 120 establiments de la regió, prop d'una vintena de referències vitivinícoles diferents de 9 de les 12 DO que es comptabilitzen a Catalunya. Concretament de les DO Alella, DO Empordà, DO Penedès, DOQ Priorat, DO Catalunya; DO Montsant; DO Costers del Segre, DO Terra Alta i DO Cava.
Amb la iniciativa “Terra de vins”, Lidl torna a fer un pas ferm en la seva aposta pel sector agroalimentari català i la seva previsió és continuar ampliant el nombre d'articles amb segell de qualitat que ofereix a les seves botigues. Actualment, la marca comercialitza productes de 21 de les 34 DOP i IGP catalanes. La gran majoria d'aquests articles s'ofereixen de forma permanent als seus establiments i la resta es venen de manera puntual, segons la temporada.
Catalunya, Terra de Vins
Catalunya té reconegudes 12 Denominacions d'Origen (DO), contant la DO Cava (supraautonòmica), que garanteixen tant l'origen com la qualitat del vi que produeix.
Lidl treballa amb més de 160 proveïdors de la regió, als quals adquireix producte per valor d'uns 670M€ anuals que comercialitza a les botigues de tot el país ia la seva xarxa internacional en una trentena de països.
Terra de Vins no és l'única iniciativa que la cadena de supermercats ha treballat recentment per fomentar el consum de producte català amb segell de qualitat, el passat mes de febrer, la cadena de supermercats va posar en marxa Terra d'Olis, un projecte que tenia com a objectiu fomentar el consum d'olis d'oliva extra de quatre de les cinc DOP que es comptabilitzen a Catalunya: DOP Siurana, DOP Terra Alta, DOP Garrigues i DOP EbreMontsià.