Així és el cafè infusionat 'cold brew', ecològic i de comerç just

"Quan infusionem, la qualitat del producte es manté, en canvi el cafè amb gel perd qualitat"

​Vins de pagesos & pageses

| 11/01/2022 a les 07:49h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Reportatges, Ethics Coffee, coldbrew
Imatge il·lustrativa
Ethics coffee

La disrupció del projecte comença en el moment de gestar-se. Concert al Bogatell per les festes de La Mercè de Barcelona, ara fa 4 anys. Mòbils sense cobertura. 5 amics que es queden bloquejats al fons de l’escenari i no es poden reunir amb la colla. Acaben dissertant sobre sostenibilitat i enceten una conversa sobre com crear un negoci d’impacte positiu. “Hem de fer cafè llest per beure, bo i sostenible”, dirà un d’ells amb experiència en el sector de la restauració 'healthy'. Fa poc que ha tancat el negoci i recorda als companys que el 'cold brew' ho està “rebentant” als Estats Units. La idea comença a prendre forma. “Un cafè bo, natural i sa, que es conservi en el temps”, explica Lucas Vidal- Ribas Pochs, responsable de comunicació i un dels tres socis impulsors d’Ethics Coffee. “Ens vam adonar que la forma més directa que tenim les persones per impactar positivament en el planeta és l’alimentació, generant un efecte positiu sobre la salut i el medi”, afegirà. El projecte ha de ser exitós per ser generador de canvi. No valia una cervesa artesana més... I van considerar que la beguda havia de ser el cafè. “Vam veure que hi ha empreses que serveixen cafè preparat de mala qualitat, amb llet maltractada de vaca maltractada i amb l’ús de sucres refinats... I vam considerar que nosaltres podíem generar una opció saludable dins d’aquest món, amb la màxima qualitat i un impacte negatiu mínim”. 
 

Foto: Ethics coffee


Així neix el cafè infusionat en fred d’Ethics Coffee, el 'cold brew'. Més delicat, més sa, aromatitzat si es vol i que genera una activació més estable i perllongada en el temps. En resum, un cafè ecològic amb segell de la Unió Europea, de comerç just, que compensa el CO2 que emet el seu transport amb el replantament d’arbres i que es ven en un envàs sostenible que s’anirà perfeccionant. “El plàstic és per a tots un maldecap però d’entre totes les opcions que teníem hem apostat per la més ecològica: el reciclat RPET, amb la idea de fomentar l’economia circular i que els residus generats siguin de nou un recurs”, comenta Vidal-Ribas Pochs. “La base és la infusió de cafè d’origen colombià. Evitem la calor i la substituïm per temps. Tècnicament, se’n diu osmosis. La infusió a quatre graus és d’unes 20 hores. A Califòrnia fa uns anys es van preguntar per què el cafè amb gel tenia tan poca sortida. I la resposta va ser que el canvi brusc de temperatura matava la qualitat del producte original. En canvi, quan infusionem, aquesta es manté”, explica el soci d’Ethics Coffee. El seu és un cafè aromàtic, amb sabor. Més saludable, perquè té menys acidesa i amb una molècula de cafeïna més dura de manera que el cos triga més a assimilar-la. D’aquesta manera, el 'cold brew' no genera una acceleració immediata en el cos, sinó que és més lenta i progressiva, amb una durada d’entre 3 i 4 hores, enlloc de l’1 o 2 hores del cafè normal. “Apliquem un sistema novedós de conservació per altres pressions, que ens permet oferir un producte 100% natural i amb una vida de sis mesos”. 
 
Mentre creen i maduren la idea, pensen que el seu target principal seran els joves d’entre 25 i 35 anys. Finalment, amb el producte al mercat confirmen l’èxit d’un públic entre 20 i 40 anys i matisen: “Els consumidors són persones amb rutines saludables, consciència social i mediambiental, en general. Però al llarg d’aquests 4 anys ens n’adonem que el que compta no és el canvi generacional sinó el social. De fet, el nostre claim és To wape up!, una beguda per activar cos, ment i consciència”. Hi ha un despertar en la forma d’alimentar-se i de viure i aquest és el nínxol d’Ethics Coffee, de manera que l’acceptació del projecte en persones d’edat més avançada és més esperada del que havien previst d’inici. El 'cold brew' d’Ethics Coffee es pot trobar en botigues BIO de Catalunya però aquest any han fet un pas endavant per arribar al gran públic amb l’entrada a Ametller Origen. “El nostre ventall és ampli. Tenim el format original amb només dos ingredients, aigua i cafè ecològic, sense sucres ni conservants. El format amb cafè ecològic, aigua i xarop d’atzavara ecològic, que és més dolç. El format aigua, cafè i civada que serà el futur cafè amb llet i el que pot competir amb el refresc, que té base de cafè, aigua, civada, ametlla i mel”.  El 'cold brew' intenta abraçar des dels amants del cafè fins als que no ho son tant. 
 

Foto: Ethics coffee


A Ethics Coffee pensen en dues aplicacions de manera clara que s’estan afermant entre els seus consumidors. L’una, és el 'cold brew' de l’oficina, per activar-se. Es comença a prendre a l’estiu i a l’hivern el cos ja està acostumat i en demana, sense tornar a l’expresso. L’altra, és per a les sortides del cap de setmana, els plans de muntanya o platja, per acompanyar la ruta amb bici... “Funciona també com un substitutiu de les begudes energètiques”, dirà Lucas Vidal-Ribas Pochs. Ell és periodista i en l’aventura de fer un món millor a través del beure l’acompanyen Arthur Vignaud, enginyer francès, boig pel cafè, i Pablo Vaquero, un dissenyador gràfic que l’equip considera un artista. Tots tres viuen a Barcelona i la seva dèria és acompanyar aquest procés que ha començat fa uns anys de deixar de consumir malament per a fer-ho millor i bé. La pandèmia, com a molts d’altres negocis, els ha trastocat els plans d’expansió, però la facturació creix i les ganes seves, també. De moment, totes les seves idees i energies estan en donar a conèixer el 'cold brew', però no descarten obrir-se cap al món del te fred i del kombutxa. Per bé que la seva sigui una beguda sana que no aconsellen per als dies de relax, també s’atreveixen a suggerir-ne un consum, responsable, per combatre la ressaca. Els ingredients: 150 ml de licor de cafè, 30 ml de vodka, 30 ml d’Ethics 'Cold Brew' i un raig de gasosa o aigua amb gas. Els detalls de com elaborar-lo, els podeu llegir al seu blog.  

Contingut relacionat

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
El Principia Mathematica del celler Alemany i Corrio és el "best overall" d'una llista de 10 grans vins blancs on també apareix, en la novena posició, l'Auzells de Tomàs Cusiné
Imatge il·lustrativa
“Avui sí que soc capaç de denunciar-ho i de dir prou”, comenta en un vídeo a Twitter.
Imatge il·lustrativa
Ca N'Estella torna a guanyar un "Platinum" als concursos anglesos Decanter amb el Rabetllat i Vidal Gran Reserva Xarel·lo

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Sergi Cortés
Després de 13 anys de criança, Llopart treu al mercat un escumós de xarel·lo de vinya molt vella (del 1935) a un preu de 125 euros.
Una treballadora d'un supermercat
Una treballadora d'un supermercat | ACN
Els lladres prioritzen articles petits, que es puguin amagar en una bossa o entre la roba
Les caixes del vi català Maius, en una escena del primer capítol de la sèrie
Les caixes del vi català Maius, en una escena del primer capítol de la sèrie | Netflix
Les caixes del vi Priorat surten en una escena de la sèrie Sueca "Una família unida"
Alba Balcells, directora general de l'INCAVI
Alba Balcells, directora general de l'INCAVI | INCAVI
La presentació del nou pla estratègic per als propers anys i el desplegament de la llei de la vitivinicultura, els dos eixos més rellevants