Barcelona Wine Week, varietats autòctones, digitalització i enoturisme

Les varietats de l'agricultura sostenible i la lluita contra el canvi climàtic seran els eixos temàtics de la fira

| 06/12/2021 a les 09:23h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Fires, Barcelona Wine Week
Anterior edició de la BWW
Anterior edició de la BWW | Barcelona Wine Week
Barcelona Wine Week, l'esdeveniment que Fira de Barcelona organitza a través d'Alimentaria Exhibitions del 7 al 9 de febrer de 2022, reunirà amb més de 600 cellers l'oferta vitivinícola més gran del país per mostrar tota la seva potència i competitivitat internacional. Les varietats de l'agricultura sostenible i la lluita contra el canvi climàtic seran protagonistes d'una edició que tornarà a comptar amb el suport unànime del mercat.

La segona edició de Barcelona Wine Week (BWW) articularà diverses accions sobre viticultura, investigació, mercat nacional i internacional i tasts que oferiran una visió global dels diferents factors que configuren el sector: des de l'elaboració fins a la viticultura i la fase comercial.
 

Foto: Barcelona Wine Week


Les varietats autòctones i autoresistents com a referents d'una agricultura sostenible i de lluita contra el canvi climàtic constituiran l'eix temàtic del saló, que pretén “reivindicar i dignificar aquest tipus de ceps autòctons, que representen únicament el 25% del total de vinya plantada”, explica la seva responsable Marta Macías.

Digitalització i enoturisme


L'enoturisme com a sector de futur, les noves tendències enoturístiques derivades de l'era Covid i les eines digitals per a la comunicació i la comercialització ocuparan també un lloc destacat entre les activitats de BWW.

Per a Javier Pages, president de BWW i de la D.O. Cava, l'enoturisme té un recorregut enorme, “no només perquè ens permet acostar el producte al consumidor de primera mà, sinó perquè posa en valor i transmet els atributs inherents al vi a nivell cultural, social, de sostenibilitat i d'experiència. Si Espanya és una potència mundial tant en turisme com en vi, cal pensar que també ho serà en matèria d'Enoturisme”.

A dos mesos de la seva celebració, BWW ja compta amb una important part del seu espai reservat (més del 80%) i amb la confirmació de participació de més de 400 empreses i firmes distribuïdores. Al saló hi participaran més de 600 cellers, la pràctica totalitat de les Denominacions d'Origen i les marques més consolidades del mercat.

Per a Pagés, “l'excel·lent acollida comercial que el sector està dispensant a BWW, amb un ritme de contractació a nivells de prepandèmia, constata que el mercat del vi dóna signes de reactivació”. 

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
El Principia Mathematica del celler Alemany i Corrio és el "best overall" d'una llista de 10 grans vins blancs on també apareix, en la novena posició, l'Auzells de Tomàs Cusiné
Imatge il·lustrativa
“Avui sí que soc capaç de denunciar-ho i de dir prou”, comenta en un vídeo a Twitter.
Imatge il·lustrativa
Ca N'Estella torna a guanyar un "Platinum" als concursos anglesos Decanter amb el Rabetllat i Vidal Gran Reserva Xarel·lo

COMENTARIS

RESTITUIR EL PRESTIGI DEL CAVA
Manuel Durán, 13/12/2021 a les 13:04
+0
-0
Per que el CR del Cava encara dona segells de garantia a imitacions de Champagne?

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Sergi Cortés
Després de 13 anys de criança, Llopart treu al mercat un escumós de xarel·lo de vinya molt vella (del 1935) a un preu de 125 euros.
Joan Arrufí
Joan Arrufí | Arxiu Cupatges
Joan Arrufí ha comparegut aquesta tarda davant la Comissió d’Acció Climàtica del Parlament de Catalunya per advertir dels riscos de la massificació eòlica a la Terra Alta
Imatge il·lustrativa
Quico Ortega
Es posposa la Barcelona Wine Week, la DO Terra Alta a Decanter o la compra de Bolney Wine Estate per Henkell Freixenet, alguns dels destacats
Imatge il·lustrativa
Pixabay
El consum de vi a l'Estat creix per quart mes consecutiu (+12%)