Henkell Freixenet

Tot i l'impacte de la pandèmia, Henkell Freixenet resisteix amb una caiguda d'un 7,4% de la facturació el 2020

Henkell Freixenet resisteix bé la crisi com a líder mundial dels vins escumosos

Les vendes de la marca en volum registren un nou màxim el 2020 amb 99,3 milions d'ampolles que suposen un creixement del 5.1%

| 28/04/2021 a les 16:47h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Mercats, Henkell Freixenet, Vendes de Henkell Freixenet
Imatge il·lustrativa
Henkell Freixenet ha aconseguit resistir la crisi provocada per la pandèmia de la covid-19 i mantenir el seu lideratge mundial en vins escumosos. Tot i el tancament del canal horeca, la paralització del mercat i les restriccions a la mobilitat i al turisme, la companyia ha demostrat la seva capacitat de resiliència i ha aconseguit limitar l'impacte de la pandèmia en les vendes amb una facturació global de 1.195 milions d'euros el 2020, un 7,4% menys que el 2019. 

No obstant això, l'empresa ha venut 99,3 milions d'ampolles a tot el món, el que representa un creixement del 5.1% respecte a l'any anterior. En aquest sentit, la companyia destaca el bon comportament de les ensenyes Freixenet Prosecco i Freixenet Italian Rosé al Regne Unit, als països nòrdics i la regió de Benelux.

La distribució regional de les vendes també va reflectir els efectes de la pandèmia del coronavirus. Mentre que els països del nord i del centre d'Europa es van beneficiar de les restriccions als viatges, els països del sud, dependents del turisme, van patir pèrdues importants. Les zones d'Amèrica i Àsia-Pacífic també han vist baixar les seves vendes. El negoci de les botigues duty-free i de les aerolínies també es va ressentir fortament.

A Espanya, França i Itàlia, on el sector on-trade representa una alta proporció del negoci, les vendes van baixar a causa de l'afectació pels tancaments i les restriccions de viatge. Tot i això, a Espanya la marca Freixenet (que inclou caves com Cordón Negro, Carta Nevada, Freixenet ICE o Elyssia) va mantenir el lideratge de la categoria de vins escumosos. La gamma de cava Carta Nevada va ser la més venuda i va destacar l'èxit del nou cava Carta Rosé, millor llançament de la categoria d'escumosos el 2020 segons dades IRI. Al Regne Unit les vendes de les marques Freixenet i dels vins "i heart Wines" (que també es distribueixen a Espanya) van registrar un fort creixement de doble dígit. Als Estats Units i Mèxic, on les vendes en general també s'han ressentit per la pandèmia, les marques Freixenet i Segura Viudas han demostrat la seva fortalesa i han evolucionat positivament.

Una de les claus de la resiliència de Henkell Freixenet és la capacitat d'exportar més del 80% del seu producte. En concret, la major part de les vendes de la marca es concentren a Alemanya, Regne Unit, França i els Estats Units.

"Aquest any hem viscut un escenari sense precedents, però com a companyia centenària hem sabut adaptar-nos al nou context i hem demostrat, un cop més, la nostra fortalesa i visió de futur per seguir sent líders en el sector i respondre a la realitat de mercat", afirma el vicepresident i Conseller Delegat de Grup Freixenet, Pere Ferrer.

"De moment suposem que la demanda es recuperarà en el sector de la restauració, l'hostaleria i el sector càtering en el segon semestre de l'any, depenent del progrés de la campanya de vacunació i el desenvolupament de la pandèmia. Per 2021, esperem un consum estable o lleugerament creixent en el segment de vins, vins escumosos i licors. Com a resultat de la nostra forta diversificació regional i de marca, confiem que podrem seguir superant els desafiaments associats amb la crisi i, fidels al nostre lema 'Celebra la vida', esperem tornar a brindar amb els nostres clients en el transcurs de l’any”, comenta el Dr. Andreas Brokemper, CEO de Henkell Freixenet. 

També us pot interessar

Carn a la brasa acabada al forn de carbó Josper del restaurant Maison Carne
Carn a la brasa acabada al forn de carbó Josper del restaurant Maison Carne
Lourdes López | 1 comentari
Brases, fumats i molta paciència. Fer la barbacoa a casa és complicat. En aquests restaurants de Barcelona menjareu carns, peixos i vegetals a la brasa. Sereu feliços i esmolareu l'escuradents
Imatge il·lustrativa
Isabelle Kliger, escriptora de viatges, cultura i menjar de la revista Forbes, proposa 12 vins catalans per les festes.
Imatge il·lustrativa
La Guia de Vins de Catalunya publica els millors vins d'aquesta edició 2021

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Pedro Ballesteros ha radiografiat els escumosos espanyols per publicar a la revista Decanter
Imatge il·lustrativa
"Glops s’ha proposat diverses vegades a la televisió pública catalana... ja fem aquella gala, no podem parlar de vi tan sovint perquè és un tema tabú, és una droga legal."
Imatge il·lustrativa
El Pop-up gastronòmic a Vilarnau arrenca el 7 de maig amb propostes per a tots els gustos
Imatge il·lustrativa
Parant atenció podem convertir les necessitats quotidianes en plaers sumptuosos. Avui, l'Estefanía Garcés fa d'un remenat de bolets amb un vi blanc amb fusta una sorprenent combinació.