Verema

Les denominacions d'origen de Catalunya inicien la verema

La pandèmia de la Covid-19 o l'excés de míldiu condicionen una verema que s'avança entre 5 i 10 dies respecte el 2019

Les vinyes ecològiques s'han vist més afectades

"Gaudeix del que és bó", una campanya per l'enoturisme de proximitat

| 21/08/2020 a les 07:04h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Actualitat, Verema
Raïms de la DO Terra Alta
Raïms de la DO Terra Alta
Aquests dies arrenca la verema 2020 a la gran majoria de les denominacions d’origen catalanes. La collita s’avança entre 5 i 10 dies respecte al 2019 i que, a més, vindrà marcada per una baixada de la producció a conseqüència del míldiu, especialment afavorit per l'excés de pluges i per les altes temperatures.

A nivell global s'esperen unes pèrdues al voltant del 20% de mitjana. La vinya ecològica s'ha vist més afectada que les que han seguit més controls fitosanitaris

L’afectació del míldiu, tot i ser generalitzada, varia segons la zona de producció i també les varietats, amb més incidència en macabeus, merlots i ulls de llebre. Les vinyes treballades en ecològic s’han vist també més afectades mentre que aquelles que han seguit més controls fitosanitaris i operacions d’esporga en verd han aconseguit esquivar millor el fong. A nivell global, s’esperen unes pèrdues al voltant del 20% de mitjana.
 
La verema 2020 a les 11 DO catalanes està previst que s’allargui fins a finals d’octubre/principis de novembre, quan s’acabaran de veremar les vinyes conreades a més alçada, per exemple a la zona del Pallars Sobirà, a la DO Costers del Segre; a la zona nord de la DO Montsant; o a la zona de Porrera, a la DOQ Priorat.
 
Les varietats més primerenques

En aquestes primeres setmanes es comença ja a veremar el chardonnay, una de les varietats més primerenques. També el moscatell o les garnatxes blanques que busquen més acidesa i menys grau. 
 
Pel que fa a les varietats més tardanes, trobem el picapoll, el cabernet sauvignon a les zones amb més alçada, algunes vinyes de trepat, la parellada i carinyenes i garnatxes negres.
 

Veremant raïms de Juvé y Camps. Foto: Juvé & Camps


Sobre la campanya ‘Gaudeix del que és bo #ViCatalà’

Sota el lema "Gaudeix del que és bo #ViCatalà", les 11 Denominacions d’Origen catalanes (DO Alella, DO Catalunya, DO Conca de Barberà, DO Costers de Segre, DO Empordà, DO Montsant, DO Penedès, DO Pla de Bages, DOQ Priorat, DO Tarragona i DO Terra Alta), amb el suport de la Generalitat de Catalunya a través d’INCAVI, han unit esforços per apropar al consumidor que viu a Catalunya als vins catalans amb Denominació d’Origen.
 
Modernitzar la imatge del vi català, apropar-lo al consumidor no expert i desvestir-lo de complexitat són alguns dels eixos d’aquesta campanya que té com a objectiu fonamental la promoció del consum de vi català amb Denominació d’Origen, no només perquè són els vins de proximitat sinó perquè són bons i de qualitat.

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
Pixabay
La Guia espanyola "Akatavino" ha destacat alguns vins catalans com els més ben puntuats del 2022
MiM Eivissa
MiM Eivissa | Majestic
El xef Nandu Jubany s'alia amb el futbolista per portar la gastronomia d'algun dels seus hotels
Imatge il·lustrativa
Ca N'Estella torna a guanyar un "Platinum" als concursos anglesos Decanter amb el Rabetllat i Vidal Gran Reserva Xarel·lo

COMENTARIS

cherdonnay?
Manuel Duran Samaranch, 25/08/2020 a les 11:48
+0
-0
Que es fará amb aquesta varietat que tan ha perjudicat el prestigi del vi catalá?

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Codorníu homenatja el seu creador, Josep Raventós Fatjó, en commemoració dels 150 anys del primer cava
Imatge il·lustrativa
Els lots es componen per una o dues ampolles de vi tradicional, ecològic o natural juntament amb un senzill joc tipus trivial
Esther Vaquero, Alèxia Putellas, Sergio Fuster (Ceo de Raventós Codorníu) i María Pombo
Esther Vaquero, Alèxia Putellas, Sergio Fuster (Ceo de Raventós Codorníu) i María Pombo
La firma d'escumosos presenta el seu nou spot amb un esdeveniment a Madrid, envoltada de celebrities, en el marc del seu 150 aniversari
Imatge il·lustrativa
Tánico és una newsletter setmanal amb continguts de valor pel sector del vi