2,5 milions d’euros d'Europa per promocionar els vins catalans a la Xina i als EUA

Prodeca, la Promotora dels aliments catalans, ha aconseguit 2,5 milions de fons europeus per promocionar els vins amb DOs catalanes i el Cava

El finançament serà de la Comissió Europea per dur a terme el projecte CHAFEA: European quality wines: taste the difference

Nielsen situa el consum de vi català amb DO a Catalunya amb una quota de mercat del 41,3%

| 29/07/2020 a les 07:42h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Vídeos, Vins catalans, Mercat americà de vins, Mercat xinès de vins, PRODECA
Ramon Sentmartí, director gerent de PRODECA
Ramon Sentmartí, director gerent de PRODECA
Prodeca, la Promotora dels aliments catalans, ha aconseguit 2,5 milions d’euros per dur a terme un projecte del programa CHAFEA per a la promoció dels vins de les Denominacions d’Origen catalanes i del cava als mercats xinès i estatunidenc en els propers 3 anys.

El programa donarà a conèixer el vi de les regions que hi participen amb accions dissenyades per a cada un dels dos mercats. Les accions inclouen esdeveniments amb premsa especialitzada i agents del sector, la participació en sessions professionals com B2Bs virtuals i presencials, fires, missions, workshops, etc. 
 
Aquest és el primer projecte del programa CHAFEA de promoció dels productes agroalimentaris, aprovat pel reglament europeu 1144/2014, que es gestionarà directament des de Catalunya. Prodeca, coordinadament amb els Consells Reguladors de les diferents DOs, l’Associació Vinícola Catalana (AVC), l’Associació d’Elaboradors de Cava (AECAVA) i INCAVI, properament es posaran a treballar en les diferents actuacions del projecte per aquests dos mercats estratègics pel sector: Xina i Estats Units.

Segons Ramon Sentmartí, director gerent de Prodeca, “poder disposar d’aquests recursos per fer actuacions de promoció dels nostres vins i caves en aquests dos mercats és una molt bona notícia pel sector: són dos mercats amb característiques molt diferents, però ambdós amb un volum important de consum de vins i caves i amb un potencial de creixement. Amb aquest projecte, els nostres vins i caves guanyaran presència i notorietat, tant en el mercat asiàtic com en el nord-americà”.
 
Pilar Just, presidenta de la DO Montsant, remarca que “ho tenim tot per posicionar-nos en aquests mercats com a sinònims de qualitat, diversitat, territori..., ens falten programes estratègics com aquest que ajudin a explicar tots els valors dels vins catalans amb DO”.
 
Javier Pagés, president de la DO Cava, destaca que “des de la DO Cava estem molt interessants i celebrem l’aprovació d’aquest projecte. Estats Units és el mercat més important i prioritari pel nostre sector, i s’obre un gran potencial pel que fa al mercat xinès. Són dos mercats que formen part de la línia troncal del nostre pla estratègic”.
 
La Xina, un mercat vitivinícola creixent
 
La Xina, un mercat amb molt futur pel fet que la popularitat i el consum del vi creix entre la seva població. Històricament el vi era considerat majoritàriament com un objecte de regal, si bé en l’actualitat s’ha anat incorporant en els hàbits del consumidor xinès, que cada vegada s’interessa més per aquest producte, fet que ha permès que gradualment n’apreciï més el seu valor, la seva qualitat i n’augmenti el consum. En aquest sentit, les actuacions aniran adreçades a transmetre al consumidor els valors de la qualitat, la diversitat, i les singularitats dels nostres vins i caves, en un mercat tan competitiu com el xinès.
 
Cal destacar que, actualment la Xina és el quart major imputador mundial de vi amb un consum anual de més de 1.250 milions de litres i una perspectiva de creixement en valor del 8,9% fins a 2023
 
Mercat nord-americà: tres anys per revertir els efectes dels aranzels de Trump
 
Ara fa set mesos que van entrar en vigor els aranzels imposats pel Govern de Donald Trump a alguns dels vins europeus, amb afectes perjudicials per les empreses catalanes del sector.
 
El mercat nord-americà és un dels principals destins de l’exportació dels vins i caves de Catalunya i l’aliança comercial vitivinícola entre la Unió Europea i Estats Units ha estat històricament la de major volum mundial. L’encariment dels preus dels nostres vins a destí, degut a l’aplicació dels nous aranzels, fa que sigui especialment rellevant potenciar-ne la seva promoció; promoció que es traduirà també en un recolzament als distribuïdors americans que requereixen, ara de manera especial, d’eines i elements enfocats a donar a conèixer els nostres vins i caves ressaltant-ne les seves virtuts en aquest mercat amb un elevat nivell adquisitiu.
 
Estats Units consumeix anualment més de 2.900 milions de litres de vi i les previsions apunten un creixement acumulat en els propers tres anys d’un 5,5% en volum i d’un 25% en valor.

També us pot interessar

Carn a la brasa acabada al forn de carbó Josper del restaurant Maison Carne
Carn a la brasa acabada al forn de carbó Josper del restaurant Maison Carne
Lourdes López | 1 comentari
Brases, fumats i molta paciència. Fer la barbacoa a casa és complicat. En aquests restaurants de Barcelona menjareu carns, peixos i vegetals a la brasa. Sereu feliços i esmolareu l'escuradents
Imatge il·lustrativa
Isabelle Kliger, escriptora de viatges, cultura i menjar de la revista Forbes, proposa 12 vins catalans per les festes.
Imatge il·lustrativa
La Guia de Vins de Catalunya publica els millors vins d'aquesta edició 2021

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Pedro Ballesteros ha radiografiat els escumosos espanyols per publicar a la revista Decanter
Imatge il·lustrativa
Chiara Gai
La majoria de vins són agradables acompanyats del menjar adequat, però poden ser espatllats si els combinem de manera nefasta | Chiara Gai, sense cap intenció d'imposar res, us proposa correctes combinacions (tècnicament parlant) de vins i menjars
Vinyes reinjertades
Vinyes reinjertades | Silvia Naranjo
França vol cobrar drets als cellers d'arreu del món que utilitzin «Cabernet Sauvignon», «Chardonnay», «Pinot Noir», «Pinot Blanc», «Pinot Gris», «Syrah» i «Sauvignon Blanc» | Per La Guia de Vins de Catalunya
Imatge il·lustrativa
Garnatxa i carinyena majoritàriament de vinyes d'El Lloar, Bellmunt del Priorat, El Molar, Torroja del Priorat, Porrera i Poboleda