Nielsen situa el consum de vi català amb DO a Catalunya amb una quota de mercat del 41,3%

Les Denominacions d’Origen del vi catalanes, líders per sisè any consecutiu a Catalunya.

Consumir vins amb denominació d'origen té avantatges?

| 28/07/2020 a les 12:24h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Denominacions d'Origen, consum de vi, Vi català, VIns catalans, Consum de vi
Salvador Puig, director general de l'INCAVI
Salvador Puig, director general de l'INCAVI
Per sisè any consecutiu, els vins catalans amb Denominació d’Origen (DO) lideren el mercat de Catalunya. La quota de mercat del 2019 és del 41,3%, superant el llindar del 40% (amb la correcció que Nielsen ha presentat aquest any, l’any 2018 ja es va assolir el 40,30%), una xifra mai aconseguida fins ara, segons l’informe Nielsen encarregat a l’Institut Català de la Vinya i el Vi. Una mostra de què el vi català amb DO es consolida tan al canal hostaleria com al de l’alimentació. 

En els darrers 9 anys, a més, la tendència ha estat a l’alça, amb un increment de fins a 14 punts: el consum al 2010 era de 27,8% i, ara, del 41,3%. Al 2019, doncs, de cada 10 ampolles de vi que s’han consumit a Catalunya, 4 han estat d’alguna DO catalana. 
 

Segons el director general de l’INCAVI, Salvador Puig, es tracta d’una evolució molt positiva: “el creixement és continuat i consolidat, mostra de què el lideratge del vi català amb DO a Catalunya és evident”. 

Aquesta evolució positiva es deu, segons Puig, “a la feina continuada del sector del vi català, dels cellers, de les DO i de la pròpia administració per oferir vins de gran qualitat i per la tasca en difusió de la cultura del vi i pel prestigi que tenen arreu”.

Evolució volum de les DO catalanes (alimentació + hosteleria) 2019

L’informe Nielsen analitza el volum i el valor de les vendes de vi en el canal hostaleria i en el canal alimentació. Si ens fixem en el canal alimentació, es manté el lideratge dels anys i es manté en un 40,8%. En volum, aquesta quota representa 14 milions de litres de vi. 

Pel que fa el canal hostaleria, el vi amb DO catalana continua creixent i incrementant el lideratge que va iniciar l’any passat. La quota de mercat del 2019 va ser 42% més d’un punt que la quota de l’any 2018 que era del 39,2%. En els darrers quatre anys, les DO catalanes han incrementat les seves vendes en aquest canal, passant de 6,17 milions de litres de vi l’any 2016 als 9,7 l’any 2019.

La quota de mercat de les DO’s catalanes

D’entre les Denominacions d’Origen catalanes, la DO Catalunya té el 16,6% del mercat, seguida per la DO Penedès amb un 7,2% i la DO Terra Alta amb un 5,5%.  Pel que fa el valor, incrementa en totes les Denominacions d’Origen del Vi, una dada molt positiva que mostra el reconeixement cap al vi català amb DO. 

Un any més, aquestes dades expliquen el bon estat del vi català amb Denominació d’Origen i confirmen que la presència de vins catalans està consolidada i en augment. Si tenim en compte el consum de vi català amb DO a l’Estat espanyol, aquest creix amb un 8,74% de quota de mercat.

El consumidor català prefereix el vi amb DO

Si ens fixem en el consum de vi amb DO (catalanes i de la resta de l’estat), les dades demostren que el vi amb Denominació d’Origen és l’opció preferent pel consumidor català, davant d’altres opcions com el vi sense DO, el vi d’importació i el vi sense alcohol. Respecte l’any passat, el consum de vi amb DO creix un 4%.

L’evolució anual de les ventes mostra que creix el volum de vi amb DO (un 3,5%) i també creix un 4% el seu valor. Una dada significativa perquè posa de manifest que els vins amb DO són més apreciats i més reconeguts. 

 

També us pot interessar

Amb què acompanyarem les bombolles de la revetlla?
Amb què acompanyarem les bombolles de la revetlla? | Pixabay
Laura Conde | 1 comentari
Cinc propostes ideals per acompanyar una beguda versàtil i gastronòmica com el cava.
Imatge il·lustrativa
Ramon Francàs
Selecció de 10 vins que demostren el gran potencial del vi cooperatiu català.
Imatge il·lustrativa
Sergi Cortés | 1 comentari
Encetem una proposta setmanal on entrevistarem els restaurants guanyadors de l'última edició del Cartaví | Sergi de Meià, del restaurant Sergi de Meià, ens explica l'actualitat i com veu el futur post Covid-19.

COMENTARIS

No es contempla el Cava?
Sergii, 28/07/2020 a les 16:50
+0
-0
No busco cap polèmica. Només que sobta que no estigui inclòs sent un producte vínic català en la seva pràctica totalitat, independentment de quina administració en faci el tutelatge. Segurament faria pujar significativament el %

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
És tracta d’un reserva de 5 varietats, de raïms procedents de les vinyes pròpies situades al voltant del celler.
Imatge il·lustrativa
Bouquet d'Alella us convida a descobrir el nou Bouquet Wine Bar, un bar de vins al mig de la terrassa del celler i pensat pel turisme de proximitat
Imatge il·lustrativa
La denominació d’origen continua donant a conèixer la personalitat i el nivell dels seus vins a partir de diverses activitats que es desenvoluparan durant les properes setmanes d'estiu.
Imatge il·lustrativa
Cristina Fernandez
Recepta de galetes de mantega amb un cava de Vilarnau | Autora de la recepta: Cristina Fernández