Nielsen situa el consum de vi català amb DO a Catalunya amb una quota de mercat del 41,3%

Les Denominacions d’Origen del vi catalanes, líders per sisè any consecutiu a Catalunya.

Consumir vins amb denominació d'origen té avantatges?

| 28/07/2020 a les 12:24h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Denominacions d'Origen, consum de vi, Vi català, VIns catalans, Consum de vi
Salvador Puig, director general de l'INCAVI
Salvador Puig, director general de l'INCAVI
Per sisè any consecutiu, els vins catalans amb Denominació d’Origen (DO) lideren el mercat de Catalunya. La quota de mercat del 2019 és del 41,3%, superant el llindar del 40% (amb la correcció que Nielsen ha presentat aquest any, l’any 2018 ja es va assolir el 40,30%), una xifra mai aconseguida fins ara, segons l’informe Nielsen encarregat a l’Institut Català de la Vinya i el Vi. Una mostra de què el vi català amb DO es consolida tan al canal hostaleria com al de l’alimentació. 

En els darrers 9 anys, a més, la tendència ha estat a l’alça, amb un increment de fins a 14 punts: el consum al 2010 era de 27,8% i, ara, del 41,3%. Al 2019, doncs, de cada 10 ampolles de vi que s’han consumit a Catalunya, 4 han estat d’alguna DO catalana. 
 

Segons el director general de l’INCAVI, Salvador Puig, es tracta d’una evolució molt positiva: “el creixement és continuat i consolidat, mostra de què el lideratge del vi català amb DO a Catalunya és evident”. 

Aquesta evolució positiva es deu, segons Puig, “a la feina continuada del sector del vi català, dels cellers, de les DO i de la pròpia administració per oferir vins de gran qualitat i per la tasca en difusió de la cultura del vi i pel prestigi que tenen arreu”.

Evolució volum de les DO catalanes (alimentació + hosteleria) 2019

L’informe Nielsen analitza el volum i el valor de les vendes de vi en el canal hostaleria i en el canal alimentació. Si ens fixem en el canal alimentació, es manté el lideratge dels anys i es manté en un 40,8%. En volum, aquesta quota representa 14 milions de litres de vi. 

Pel que fa el canal hostaleria, el vi amb DO catalana continua creixent i incrementant el lideratge que va iniciar l’any passat. La quota de mercat del 2019 va ser 42% més d’un punt que la quota de l’any 2018 que era del 39,2%. En els darrers quatre anys, les DO catalanes han incrementat les seves vendes en aquest canal, passant de 6,17 milions de litres de vi l’any 2016 als 9,7 l’any 2019.

La quota de mercat de les DO’s catalanes

D’entre les Denominacions d’Origen catalanes, la DO Catalunya té el 16,6% del mercat, seguida per la DO Penedès amb un 7,2% i la DO Terra Alta amb un 5,5%.  Pel que fa el valor, incrementa en totes les Denominacions d’Origen del Vi, una dada molt positiva que mostra el reconeixement cap al vi català amb DO. 

Un any més, aquestes dades expliquen el bon estat del vi català amb Denominació d’Origen i confirmen que la presència de vins catalans està consolidada i en augment. Si tenim en compte el consum de vi català amb DO a l’Estat espanyol, aquest creix amb un 8,74% de quota de mercat.

El consumidor català prefereix el vi amb DO

Si ens fixem en el consum de vi amb DO (catalanes i de la resta de l’estat), les dades demostren que el vi amb Denominació d’Origen és l’opció preferent pel consumidor català, davant d’altres opcions com el vi sense DO, el vi d’importació i el vi sense alcohol. Respecte l’any passat, el consum de vi amb DO creix un 4%.

L’evolució anual de les ventes mostra que creix el volum de vi amb DO (un 3,5%) i també creix un 4% el seu valor. Una dada significativa perquè posa de manifest que els vins amb DO són més apreciats i més reconeguts. 

 

També us pot interessar

Carn a la brasa acabada al forn de carbó Josper del restaurant Maison Carne
Carn a la brasa acabada al forn de carbó Josper del restaurant Maison Carne
Lourdes López | 1 comentari
Brases, fumats i molta paciència. Fer la barbacoa a casa és complicat. En aquests restaurants de Barcelona menjareu carns, peixos i vegetals a la brasa. Sereu feliços i esmolareu l'escuradents
Imatge il·lustrativa
Isabelle Kliger, escriptora de viatges, cultura i menjar de la revista Forbes, proposa 12 vins catalans per les festes.
Imatge il·lustrativa
La Guia de Vins de Catalunya publica els millors vins d'aquesta edició 2021

COMENTARIS

No es contempla el Cava?
Sergii, 28/07/2020 a les 16:50
+0
-0
No busco cap polèmica. Només que sobta que no estigui inclòs sent un producte vínic català en la seva pràctica totalitat, independentment de quina administració en faci el tutelatge. Segurament faria pujar significativament el %
Paper mullat
Anrique, 07/08/2020 a les 11:17
+1
-0
Ho sento, però pujar un 3% en un any 17/18 i de un 1% 18/19, no es per tirar coets i a sobre baixant excepte Costers del Segre i Empordà. El futur del consum esta en la alimentació, ja sigui la gran superficie, las cadenas, la tenda especialitzada, la venda on line. La restauració amb els vins esta acabada, obsoleta, aburrida(del mas de lo mismo), preus abusius dels vins en carta, xq la culpa de cobrar els vins a preus molt alts, la tenen els lloguers, hisenda, el que cobra el personal qualificat que tenen??????, etc.... El Covid-19 ha de servir per ordenar una mica aquest espai, i eliminar la baixa qualitat rebuda durant aquest anys a on es lligaven els gossos amb llonganisses i tot valia. Espero que el catalanet de torn s'ho pensi i exigeixi un servei mes acurat. Per cert hi ha alguna vacuna contra els verdejitos????

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El celler reafirma així la seva aposta pels Grans Reserves ecològics | Singular amplia la gamma dels monovarietals com Milesimé, Milesimé Rosé i Blanc de Noirs
Imatge il·lustrativa
Aquesta setmana us proposem un vi blanc de xarel·lo, un negre de carinyena i un cava rosat de Pinot Noir.
Imatge il·lustrativa
Jordi Bes
L'Incavi promou un llibre d'una vintena de pàgines amb continguts sobre servei i vi català destinat als restaurants sense sommelier | Algunes veus qüestionen la idoneïtat d'haver-lo publicat en un moment de "subsistència" dels restaurants per la pandèmia i d'altres reclamen més esforços formatius
Imatge il·lustrativa
En el seu camí cap a la sostenibilitat i la lluita pel canvi climàtic, el celler del Vendell ha aconseguit proveir-se únicament d'energia verda el passat 2020.